Hennes & Mauritz

Το 1947, στο Västerås της Σουηδίας, ο Erling Persson σε ένα ταξίδι του στις ΗΠΑ εντυπωσιάστηκε από ένα κατάστημα ρούχων με χαμηλές τιμές και υψηλές πωλήσεις και αποφασίζει να ανοίξει ένα κατάστημα γυναικείων ρούχα με το όνομα Hennes («Δικά της»). Το κατάστημά του πέτυχε, άνοιξε και άλλα και το 1968 σύντομα αποφάσισε να επεκταθεί στη Στοκχόλμη με την εξαγορά ενός καταστήματος με είδη κυνηγιού ονόματι Mauritz Widforss. Διατηρώντας από αυτό μόνο τα αντρικά ρούχα δημιούργησε την Hennes & Mauritz, που σήμερα με 800 καταστήματα σε 14 χώρες και παραγωγή σε Ευρώπη και Ασία είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα ρούχων σε όλον τον κόσμο, ενώ πουλάει παιδικά ρούχα και καλλυντικά. Το επιχειρηματικό μοντέλο που αποφάσισε να ακολουθήσει, και σήμερα έχει πολλούς μιμητές, είναι: ρούχα μετριοπαθώς τιμολογημένα, που δίνουν μεγαλύτερη σημασία στη μοντέρνα γραμμή παρά στην ποιότητα και απευθύνονται στους νέους 18-45. Βασικός υπεύθυνος στην επιτυχία της H&M ήταν ο γιος του Stefan που ανέλαβε την επιχείρηση το 1982 σε ηλικία 35 ετών. Ο ίδιος ο Stefan το 1998 παραιτήθηκε από τη θέση του CEO αφήνοντας στη θέση του τον 34χρονο Fabian Mansson, διατηρώντας την προεδρία. Η απόφασή του να επιλέξει έναν τόσο νέο άνθρωπο γι’ αυτή τη θέση, αν και εξέπληξε πολλούς, οφείλεται στην πεποίθησή του ότι το νεανικό πνεύμα της εταιρίας θα διατηρηθεί μόνο αν διοικείται από νέους ανθρώπους.

www.hm.com

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s