Προβληθείτε μέσω LinkedIn στους headhunters

Συνέντευξη με τον Παναγιώτη Μανέτο Σύμβουλο Εταιρικής Ανάπτυξης

-κύριε Μανέτο, η κοινωνική δικτύωση έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Το LinkedIn είναι ένας από τους σύνδεσμος στον ιστοτόπο που αφορά επαγγελματίες. Μπορεί να βοηθήσει τα στελέχη να βρουν δουλειά;

Το LinkedΙn (LI)  με την αλματώδη αύξηση των μελών του (65 εκατομμύρια το Απρίλιο του 2010) αποτελεί πλέον ένα σημαντικό εργαλείο, ιδιαίτερα για αυτόν που αναζητά μια θέση εργασίας. Το γεγονός ότι συμμετέχουν πανεπιστήμια, φορείς, εταιρείες, δημιουργεί μια  δυναμική και αστείρευτη πηγή πληροφοριών, παρέχει δυνατότητες ενημέρωσης και επικοινωνίας. Ήδη είναι σε εξέλιξη  σχετική έρευνα του Σύνδεσμου Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδας (ΣΔΑΔΕ) και του Εργαστήριου Οργανωσιακής Συμπεριφοράς και Ηγεσίας (CROB-L) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών  (http://crob.dmst.aueb.gr/socialmedia.htm ).

-τι πρέπει να προσέξει κάποιος που δημιουργεί για πρώτη φορά το δικό του προφίλ στο LinkedΙn;

Θα πρότεινα να ξεκινήσετε τοποθετώντας μια πρόσφατη φωτογραφία σας. Είναι λιγότερο πιθανό να επικοινωνήσει κάποιος με έναν ‘απρόσωπο’  άνθρωπο. Επίσης, το πρώτο που αναζητά κανείς είναι να δει ποιος είστε. Πριν αναρτήσετε το κείμενο, καλό είναι να το διαβάσει κάποιος τρίτος που σας γνωρίζει καλά.

Τώρα, σε ότι αφορά την επαγγελματική σας εμπειρία, οι τίτλοι εργασίας θα πρέπει να είναι ευκρινείς, ενώ αν περιέχουν συντομογραφίες θα πρέπει να αναπτύσσονται. Ίσως, απαιτείται  αναδιατύπωση για να γίνει μια θέση κατανοητή, εξασφαλίστε όμως τη σύμφωνη γνώμη του εργοδότη σας.

Όσοι είστε νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας, σημειώστε τις σπουδές σας και  άλλες  δραστηριότητες, (εθελοντική εργασία, κοινωνική προσφορά, κλπ). Όσοι εργάζεστε, προφανώς, θέλετε να αναδεικνύετε την τρέχουσα θέση σας, την οποία μοχθήσατε να πάρετε, αλλά μη αγνοήσετε τις προηγούμενες ακόμα και την πρώτη.  Δεν γνωρίζετε ποτέ από ποια λέξη, μπορεί κάποιος να θέλει να επικοινωνήσει μαζί σας. Αν στο παρελθόν είχατε εργαστεί σε κάποιον ανταγωνιστή της παρούσας εταιρείας σας, κρατήστε χαμηλούς τόνους για τα επιτεύγματά σας τότε (επαγγελματικό fair-play).

Ενημερώνετε τακτικά το προφίλ σας, ώστε να πολλαπλασιάζονται οι πιθανότητες  να εμφανίζεστε σε περισσότερες αναζητήσεις.  Χρησιμοποιήστε λέξεις που σας χαρακτηρίζουν και θέλετε να προβάλετε. Στα ενδιαφέροντα σας, αναφέρατε θέματα για θετική δικτύωση όχι αντιπαράθεση (ομάδες κλπ). 

Μην ξεχάσετε να σημειώσετε την εταιρική ιστοσελίδα σας. Αν είστε εργαζόμενος, γίνεστε πόλος για υποψήφιους πελάτες σας.  Αν έχετε προσωπική σελίδα αυξάνετε την προβολή σας, μόνο αν την ανανεώνετε, αλλιώς μην τη χρησιμοποιήσετε.

Ακόμη, δεν βλάπτει να ζητήσετε συστάσεις, από  έναν καθηγητή σας, τον προϊστάμενο ή ένα συνεργάτη σας.

Αφού φτιάξατε το προφίλ σας, το επόμενο βήμα είναι να καλέσετε κάποιον να συνδεθεί μαζί σας. Μην αρκεστείτε στο έτοιμο κείμενο του LI. Δημιουργείστε το δικό σας, με τις πληροφορίες που θέλετε, διατυπωμένες με ευγενικό τρόπο, έχοντας κατά νου, τον παραλήπτη ο οποίος δεν σας γνωρίζει. Αν αποδεχθεί την πρόσκλησή σας, μετά  από δύο ημέρες, στείλτε ένα ευχαριστήριο, και προτείνετε αν είστε στην ίδια περιοχή, μια συνάντηση.

-η συμμετοχή σε group του LinkedΙn πόσο βοηθάει;

Τα group είναι ομάδες των οποίων τα μέλη  έχουν κοινά ενδιαφέροντα ή προέρχονται από τον  ίδιο χώρο (ακαδημαϊκή κοινότητα, διοίκηση, πωλήσεις, ανθρώπινο δυναμικό, marketing). Βρείτε εκείνα που σας ταιριάζουν αλλά μην υπερβάλλετε στον αριθμό και περιμένετε η αίτησή σας να γίνει δεκτή.  Αν κάποιο δεν σας ικανοποιεί, διαγραφείτε και αναζητήστε κάποιο άλλο. Συμμετέχετε σε συζητήσεις ή θέστε το δικό σας ερώτημα. Με αυτό τον τρόπο θα είστε στην επικαιρότητα, θα εμφανίζεστε στα email των μελών και ίσως πιθανών εργοδοτών ή πελατών σας.

Συμπερασματικά,  το LI είναι εδώ για να σας βοηθήσει. Εκμεταλλευτείτε το!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s