Έχουμε μια χρυσή ευκαιρία να δουλέψουμε περισσότερο

Συνέντευξη με τον κ. Γιώργο Κουτρουλιά, πρόεδρο του ομίλου Palmie bistro

Ποια είναι η «μυστική συνταγή» για την επιβίωση των επιχειρήσεων εν μέσω κρίσης;

Δεν πρόκειται για «μυστική συνταγή» με την έννοια ότι η κάθε επιχείρηση μπορεί να την εφαρμόσει. Φυσικά η επιχείρηση εφαρμόζει τη δική της στρατηγική προκειμένου αφενός να διατηρήσει την πελατειακή της βάση και κατά δεύτερον λόγο να την αυξήσει. Οι τεχνικές διαφέρουν έχουν όμως κοινό παρονομαστή την ανάγκη να συμπιεστεί όσο το δυνατόν το κόστος, να γίνει πιο ορθολογική διαχείριση των α’ υλών, να πάψουν ίσως οι «πειραματισμοί» που ακριβαίνουν τα προϊόντα και οι τιμές να πλησιάσουν επιτέλους τις δυνατότητες του καταναλωτή. Με δυο λόγια απαιτείται πελατοκεντρική προσέγγιση, άψογη ποιότητα στο προϊόν και προσιτή τιμή αγοράς.

Έχουμε μια χρυσή ευκαιρία να σηκώσουμε τα μανίκια, να δουλέψουμε περισσότερο, με νέες ιδέες, νέα δεδομένα, να επανεκτιμήσουμε τις προσπάθειές μας και να τραβήξουμε μια διαχωριστική γραμμή με την αντίληψη ότι η επιτυχία μας οφείλεται στους άλλους. Σ’ εμάς οφείλεται και μόνο, κι εμείς πρέπει να τη διεκδικήσουμε.

Τι πρέπει να αλλάξει στην Ελλάδα σε ότι έχει να κάνει με την επιχειρηματικότητα;

Πιστεύω ότι ένας κλάδος όπως ο δικός μας της εστίασης, με περισσότερες από 120.000 επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα, που απασχολούν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους, αξίζει μιας καλύτερης αντιμετώπισης, προσοχής και μέριμνας από την πολιτεία.  Αποτελούμε σημαντικό κρίκο στο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας και υπερηφανευόμαστε – ας μου επιτραπεί η έκφραση- να είμαστε οι  «πρεσβευτές» της ελληνικής γεύσης για κάθε ξένο επισκέπτη της χώρας μας. Χρειαζόμαστε όμως ένα πεδίο δράσης λιγότερο γραφειοκρατικό, με λιγότερους άσκοπους ελέγχους από αρμόδιους και λιγότερο αρμόδιους, προκειμένου να συνεχίζουμε απρόσκοπτα το λειτουργικό μας έργο και τις αναπτυξιακές μας προσπάθειες, που σήμερα είναι περισσότερο από ποτέ πιο απαιτητικές και επίπονες.

Υπάρχουν ευκαιρίες εν μέσω οικονομικής κρίσης για νέες και καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες;

Η καινοτομία ήταν, είναι και θα παραμείνει ένας σπουδαίος παράγοντας ανάπτυξης. Αλλοίμονο αν παραμείνουμε σε σχήματα και πρακτικές της περασμένης δεκαετίας. Οι συνθήκες αλλάζουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Και η καινοτομία δεν πρέπει μόνο να περιορίζεται στην υπάρχουσα δραστηριότητα η οποία σαφώς-ανεξαρτήτως αντικειμένου- πρέπει να ικανοποιεί αυτό που αποκαλείται total quality. Πρέπει να επεκτείνεται και στις επιχειρηματικές πρακτικές, στην αναζήτηση νέων ιδεών που θα κινητοποιήσουν την επιχειρηματικότητα, θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και συνακόλουθα θα συμβάλουν στην αναπτυξιακή προοπτική.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s