Έρευνα Ernst & Young: Αλλάζει η μορφή των επιχειρήσεων δια παντός

Σημαντικές αλλαγές έχουν συντελεστεί στο παγκόσμιο επιχειρησιακό πεδίο μετά την οικονομική ύφεση. Αλλαγές που οι επιχειρήσεις θεωρούν μόνιμες. Σύμφωνα με την έρευνα Planning for growth -Προγραμματίζοντας για την ανάπτυξη- της Ernst & Young, στην οποία συμμετείχαν ανώτατα στελέχη απ’ όλο τον κόσμο, τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις δήλωσαν ότι δεν αναμένουν να επιστρέψουν στις προ οικονομικής κρίσης «φυσιολογικές» συνθήκες.

Ειδικότερα, μόνο το 68% των ερωτηθέντων αναμένει οικονομική βελτίωση έως το 2011, ενώ το 71% δεν έχει πολύ υψηλότερες προσδοκίες για το 2012. Η μετατόπιση της ισχύος σε νέους οικονομικούς γίγαντες όπως η Κίνα και η Ινδία, καθώς και οι πρόσθετοι κανονισμοί, οι αυξημένοι φόροι και η ενδεχόμενη επιστροφή του πληθωρισμού θεωρούνται σημαντικοί παράγοντες που θα μειώσουν την κερδοφορία των επιχειρήσεων.

Από τα πορίσματα της μελέτης προκύπτει ότι, πολλές εταιρίες έχουν ήδη αρχίσει να αναθεωρούν το επιχειρησιακό τους μοντέλο και σχεδιάζουν αλλαγές στον τρόπο που λειτουργούν και μετρούν την απόδοσή τους: παρότι οι πέντε κορυφαίοι δείκτες απόδοσης αναμένεται να παραμείνουν οι ίδιοι, υπάρχει μια σημαντική μετατόπιση από ποσοτικές σε ποιοτικές και άλλες σχετικές βάσεις μέτρησης, οι οποίες λειτουργούν ως βασικοί δείκτες απόδοσης. Αξιοσημείωτο, πάντως, είναι ότι οι ερωτηθέντες ανέφεραν ότι σε όλο το εύρος των εταιριών τους θα πρέπει να γίνουν σημαντικές αλλαγές, που θα επηρεάσουν κάθε επιχειρησιακό τομέα: περίπου το 75% θεωρεί ότι θα απαιτηθεί ουσιαστικός αριθμός αλλαγών, αλλά το 40% εκτιμά ότι οι αλλαγές αυτές θα είναι πολύ πιο εκτεταμένες.

«Μια ολόκληρη γενιά άλλαξε στάση ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης της χρηματοοικονομικής διαχείρισης και του μοντέλου εταιρικής διοίκησης ως αποτέλεσμα των δεδομένων των τελευταίων τριών ετών. Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι έναν πιο ισορροπημένο, λιγότερο ριψοκίνδυνο δρόμο προς την ανάπτυξη, με ενδεχομένως χαμηλότερες βραχυπρόθεσμες αποδόσεις, αλλά με πολύ πιο βιώσιμα μακροπρόθεσμα οφέλη σε σχέση με την επιτυχή διαχείριση. Οι μελλοντικοί ηγέτες της αγοράς θα είναι εταιρίες που θα διακρίνονται τόσο από επιχειρηματικό πνεύμα όσο και από ευελιξία. Πρωταγωνιστές για το 2012 θα αναδειχτούν όσοι θα είναι ικανοί να λαμβάνουν και να υλοποιούν καίριες αποφάσεις», σχολίασε ο Παναγιώτης Παπάζογλου, διευθύνων σύμβουλος της Ernst & Young Ελλάδος και επικεφαλής του ελεγκτικού τμήματος.

Ο Lars Weigl, Global and EMEIA Performance Improvement Leader πρόσθεσε: «Τα τελευταία χρόνια οι αλλαγές στην αγορά ήταν συνταρακτικές και οι περισσότερες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο αντιμετωπίζουν πλέον μείωση της ζήτησης από 20% έως 50%.  Σύμφωνα με την έρευνα, οι ερωτηθέντες εκτιμούν, ότι όταν εξέλθουν από την κρίση, θα βρεθούν μέσα σε ένα εκ βάθρων αλλαγμένο επιχειρηματικό τοπίο».

Ένα θέμα, πάντως, που ανακύπτει από την έρευνα –τόσο σε σχέση με την προοπτική της αγοράς όσο και με τον σχεδιαζόμενο τρόπο αντίδρασης των επιχειρήσεων– είναι η αναμενόμενη αύξηση της αστάθειας και της πολυπλοκότητας. Οι αγορές πρόκειται να δουν σημαντικές διακυμάνσεις στην ανάπτυξη, και τόσο ο όγκος όσο και το εύρος των αλλαγών αναμένεται να αυξηθεί. Προβλέπονται ακόμη πιο αυστηροί κανονισμοί και η αυξημένη επιφυλακτικότητα θα κάνει τις επιχειρήσεις να στρέψουν εκ νέου τις προσπάθειές τους στην καινοτομία σε επίπεδο προϊόντων και διαδικασιών, παρά στα οικονομικά.

Ωστόσο, δύο βασικοί παράγοντες εμφανίζονται ως ζωτικής σημασίας για τη μελλοντική επιτυχία των εταιριών. Ο πρώτος αφορά στην ταχύτητα με την οποία μια επιχείρηση μπορεί να ανταποκριθεί στις ευκαιρίες αλλά και τις απειλές, και ο δεύτερος έχει να κάνει με την ενίσχυση της ευελιξίας στον τρόπο λειτουργίας της, ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται έγκαιρα.

«Για να ευδοκιμήσουν οι εταιρίες στο νέο επιχειρησιακό περιβάλλον, πρέπει να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά, να επικεντρώνονται στις κύριες δραστηριότητές τους, να εστιάζουν στη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών, να βελτιώνουν την αλυσίδα προμηθειών, ώστε να μειώνουν το χρόνο εισαγωγής στις αγορές και να ενισχύσουν την καινοτομία και την προσαρμοστικότητά τους ώστε να βελτιστοποιούν την πρόσβαση στις αγορές και το εύρος των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους με στόχο την αξιοποίηση των ευκαιριών προσέλκυσης νέων πελατών», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Weigl.

Ταυτότητα έρευνας

Η έρευνα Planning for growth εξετάζει τις αλλαγές που αναμένονται στην παγκόσμια οικονομία μετά την οικονομική ύφεση, το κατά πόσο οι αλλαγές στην παγκόσμια αγορά θα έχουν προσωρινό ή μόνιμο χαρακτήρα και εάν θα επηρεαστεί ο τρόπος με τον οποίο οι εταιρίες μετρούν την απόδοσή τους. Το πόρισμα δίνει μια εικόνα των επόμενων τριών ετών από την οπτική γωνία του επιχειρηματικού κόσμου και διερευνά τις μακροπρόθεσμες αντιδράσεις που σχεδιάζουν οι επιτυχημένες εταιρίες.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s