Έρευνα Ernst & Young: Η συνταγή επιτυχίας για τις εταιρίες των αναδυόμενων αγορών

Ernst & YoungΣτον τρόπο με τον οποίο οι κορυφαίες εταιρίες των αναδυόμενων αγορών σημείωσαν ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια των περασμένων τριών ετών, -τη στιγμή που αντίστοιχες εταιρίες των ανεπτυγμένων αγορών έμειναν στάσιμες ή παρουσίασαν πτώση -, δίνει έμφαση η έκθεση της Ernst & Young με τίτλο Emerging Heroes, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα.

Τα ανώτατα στελέχη των κορυφαίων επιχειρήσεων, που μετείχαν στην έρευνα, ρωτήθηκαν αναφορικά με τις στρατηγικές που είχαν υιοθετήσει προκειμένου να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη, τον τρόπο που είχαν διαχειριστεί τα κεφάλαιά τους για το σκοπό αυτό και τις τακτικές που ήταν οι πλέον επιτυχημένες σε ότι αφορά την ανάπτυξη ενός οργανισμού.

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά: 34% των εταιριών παρουσίασαν αύξηση τόσο στα έσοδα όσο και στα κέρδη, αύξηση μεγαλύτερη του 20% σε διάστημα τριετίας. Τα νούμερα αυτά συγκρίνονται με το μέσο όρο αύξησης εσόδων ύψους 2% και μείωσης κερδών ύψους 20% για τις εταιρίες με έδρα στις ΗΠΑ, οι οποίες συμμετέχουν στο δείκτη Standard & Poors’ 100, καθώς και με το μέσο όρο μείωσης εσόδων ύψους 8% και μείωσης κερδών ύψους 25% για τις εταιρίες με έδρα στην Ευρώπη, οι οποίες συμμετέχουν στο δείκτη FTSE Euro-100, κατά την ίδια περίοδο.

Τι κρύβεται πίσω από την επιτυχημένη πορεία αυτών των εταιριών;

Πάνω από το 90% των αναδυόμενων «νικητών» εστίασε στην ανάπτυξη ακολουθώντας μία από τις δύο στρατηγικές: την επιθετική και τη σταδιακή. Σχεδόν οι μισοί από τους ταχύτατα αναπτυσσόμενους «αναδυόμενους ήρωες» που συμμετείχαν στη μελέτη δήλωσαν ότι τα τελευταία τρία έτη ουσιαστικά επικεντρώθηκαν στην επιθετική ανάπτυξη, είτε μέσω νέων αγορών και νέων προϊόντων είτε μέσω της πραγματοποίησης εξαγορών. Οι πλέον επιτυχημένες εταιρίες δεν ήταν κατ’ ανάγκην αυτές που εφάρμοζαν την τακτική της ταχείας διεθνούς επέκτασης. Συχνά, έδιναν προτεραιότητα στην εγχώρια αποδοτικότητα και στο εγχώριο μερίδιο αγοράς προτού επεκταθούν σε αγορές του εξωτερικού.

Ένα περαιτέρω 41% δήλωσε ότι βασίστηκε στη σταδιακή ανάπτυξη μέσω της βελτίωσης των προϊόντων ή του μάρκετινγκ. Ενώ, μόνο το 5% είχε εστιάσει στη βελτίωση των υφιστάμενων επιχειρήσεων μέσω της μείωσης των εξόδων ή της εξωτερικής ανάθεσης βασικών τμημάτων της επιχείρησης.

Επίσης, ποσοστό μεγαλύτερο του 75% των εταιριών-ηρώων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι η επικοινωνία ήταν ο σημαντικότερος εσωτερικός παράγοντας για την επίτευξη των στόχων ανάπτυξης. Το ίδιο σημαντική θεωρείται και η ισχυρή κεντρική στρατηγική ηγεσία. Το 65% των ταχέως αναπτυσσόμενων εταιριών ανέφερε ότι η στρατηγική που είχε επιλέξει ήταν η κεντροποιημένη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Αντιθέτως, μόνο το 9% λάμβανε στρατηγικές αποφάσεις σε τοπικό επίπεδο.

«Μαθήματα» από τις ταχέως αναπτυσσόμενες οικονομίες

Εκτός από την τήρηση μιας ξεκάθαρης στρατηγικής που είναι εστιασμένη στην ανάπτυξη, η έκθεση Emerging Heroes υπογραμμίζει επίσης τέσσερις ακόμη παραμέτρους αναφορικά με τον τρόπο που οι εν λόγω εταιρίες άκμασαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών ετών, παρά την ύφεση που έπληξε το μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας οικονομίας:

1. Εκχώρηση κεφαλαίων για ανάπτυξη. Οι πλέον επιτυχημένες εταιρίες που αναφέρονται στην έρευνα διασφάλιζαν πρωτίστως τη μεγιστοποίηση της ταμειακής ροής και των αποθεμάτων διαθεσίμων για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης. Ποσοστό μεγαλύτερο του 90% των ταχύτερα αναπτυσσόμενων εταιριών χρηματοδότησε την επέκτασή του μέσω της παρακράτησης των κερδών. Επιπρόσθετα, άντλησαν κεφάλαια από τις χρηματοοικονομικές αγορές για να ελαχιστοποιήσουν το κόστος κεφαλαίου.

2. Προτεραιότητα προώθησης στην αγορά. Οι επιτυχημένες εταιρίες εστιάζουν στις προωθητικές δραστηριότητες στην αγορά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Αναζητούν πρωτοποριακούς τρόπους προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση και να εξυπηρετήσουν τις αγορές, καθώς και να ενισχύσουν τις στρατηγικές εισόδου τους στην αγορά μέσω του αυξημένου βαθμού μάρκετινγκ.

3. Οικοδόμηση από τον πυρήνα και εναρμόνιση τακτικών και αγορών. Οι πιο επιτυχημένες εταιρίες ήταν πιθανότερο να μεριμνούν πρωτίστως για την ενίσχυση της ανάπτυξης στις υφιστάμενες αγορές τους μέσω των υφιστάμενων προϊόντων τους. Ταυτόχρονα, όταν προέβαιναν σε επέκταση προς νέες αγορές ήταν επίσης πιθανότερο να χρησιμοποιήσουν τα υφιστάμενα προϊόντα τους. Η παροχή καινοτόμων λύσεων με υφιστάμενα προϊόντα στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό αποτέλεσε το κλειδί για την επιτυχία.

4. Βελτιστοποίηση λειτουργιών και εστίαση στους πελάτες. Οι εταιρίες με μεγάλη ανάπτυξη ακολούθησαν τόσο εσωτερικές όσο και εξωτερικές προσεγγίσεις για τη δημιουργία ισχυρών και αποτελεσματικών επιχειρήσεων. Για την ενίσχυση της ανάπτυξης θέσπισαν όσο το δυνατόν πιο αποδοτικές λειτουργίες εσωτερικής υποστήριξης, ενώ παράλληλα επιδίωξαν να οικοδομήσουν σχέσεις με τους πελάτες και επικεντρώθηκαν στην αλυσίδα προμηθειών.

 

Ταυτότητα έρευνας

Στο πλαίσιο της έρευνας την οποία διεξήγαγε η Economist Intelligence Unit για λογαριασμό της Ernst & Young, μελετήθηκαν 547 μεγάλες εταιρίες με έδρα σε 47 αναδυόμενες αγορές. Όλες είχαν κύκλο εργασιών άνω των 500 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ.

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s