Συνέντευξη με την Τζιλ Δούκα MBA, CPC Ιδρύτρια Uniqueness Development Group

Τζιλ Δούκα MBA


Κ. Δούκα, σε μια τέτοια μεταβατική περίοδο στην αγορά εργασίας, με ποιους τρόπους τα στελέχη και οι εργαζόμενοι μπορούν να μεγιστοποιήσουν τη δυναμική τους και να εξασφαλίζουν εργασία;

Πράγματι, οι ανακατατάξεις στον εργασιακό χώρο παρατηρούνται έντονα τον τελευταίο χρόνο. Η εργασία είναι ένα πολύ βασικό κομμάτι της ζωής μας και όσο αφορά την ανάπτυξή μας, την ανάγκη μας να παράγουμε και όσο αφορά την οικονομική μας υποστήριξη. Φυσικά ας μην ξεχνάμε ότι περνάμε πάνω από το 35% του χρόνου μας στην δουλειά..

Ο κάθε εργαζόμενος έχει προσληφθεί επειδή φέρνει μια αξία στην εταιρία που εργάζεται. Η αξία που φέρνει θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη από την χρηματική αξία που λαμβάνει ώστε να υπάρχει συνολικό κέρδος και να μπορεί η εταιρία να υφίσταται, να αναπτύσσεται και να προσλαμβάνει και άλλο προσωπικό κ.ο.κ

Έτσι, αρχικά, το σημαντικότερο είναι να αντιλαμβάνεται ο εργαζόμενος την αξία που φέρνει στην εταιρία του. Αυτό ισχύει για οποιαδήποτε θέση. Μετά, να χρησιμοποιεί την προσωπική του ανάπτυξη και νέες γνώσεις, ιδέες και γνωριμίες ώστε να αυξάνει καθημερινά την αξία που φέρνει. Με δύο λόγια να γίνει απαραίτητος με όλα τα θεμιτά μέσα, στην εταιρία. Πλέον δεν αρκεί να είναι κάποιος καλός. Πρέπει να είναι από τους καλύτερους. Έχω υπάρξει διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού και σας διαβεβαιώνω ότι καμία εταιρία δεν θέλει να απολύει προσωπικό. Πρακτικά, πέρα από το κόστος της αλλαγής, είναι μεγάλο το κόστος της απόλυσης και ακόμα και μείον 1 θέση εργασίας επηρεάζει όλο το συνολικό αποτέλεσμα. Κανείς δεν το θέλει αυτό.

Από την άλλη πλευρά, οι εταιρίες με ποιον τρόπο μπορούν να γίνουν ανταγωνιστικές;

Είναι σημαντικό να επικοινωνείται στον καταναλωτή με τον σωστό τρόπο η αξία που του δίνει το προϊόν ή η υπηρεσία της εταιρίας. Το προϊόν θα πρέπει να πείθει ότι είναι απαραίτητο και θα εκπληρώσει την ανάγκη και αν δεν είναι τότε θα πρέπει να απευθύνεται σε ιδιαιτέρες ανάγκες που έχει ο καταναλωτής. Ο σεβασμός,  στον καταναλωτή πλέον επιβάλλεται. Η πραγματική και ουσιαστική εξυπηρέτηση πελατών είναι αναγκαία. Έννοιες που τα τελευταία χρόνια σπανίζουν στην Ελλάδα, πλέον, με το μαχαίρι στο κόκαλο πρέπει να επαναπροσδιοριστούν και να γίνουν πραγματικότητα αν θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί.

Το τελευταίο διάστημα μία νέα έννοια που έχει μπει στη ζωή των εργαζομένων είναι το coaching. Τι ακριβώς είναι αυτή η μέθοδος και τι προσφέρει;

Τα τελευταία χρόνια, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό επιτυχημένων ανθρώπων παγκοσμίως χρησιμοποιεί το coaching ως μέσο για την επιτυχία, όπως ο Bill Gates, η Madonna, ο Andre Agassi και η Donna Karan κ.α Επίσης, έχουν ακολουθήσει το παράδειγμα πολλοί έλληνες celebrities, επιχειρηματίες και στελέχη. To coaching είναι μια δυναμική διαδικασία διαλεκτικής συζήτησης μεταξύ του coach και του coachee. Ο κοινός στόχος είναι ο coachee να πάει την ζωή του στο επόμενο επίπεδο, να πετύχει τους μελλοντικούς του στόχους και να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητές του. Ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνουμε στο coaching είναι το ξεκαθάρισμα των στόχων του coachee. Σήμερα, με όλα τα μέσα και την τεχνολογία που χρησιμοποιούμε η ζωή μας θα έπρεπε να είναι πιο απλή, πιο εύκολη. Όμως αυτό δεν είναι πραγματικότητα. Όλα τα ερεθίσματα με τα οποία βομβαρδιζόμαστε μας αποπροσανατολίζουν και τελικά δεν γνωρίζουμε τον στόχο μας. Που θέλεις να πάς, γιατί και πότε; Τι σε παρακινεί στην ζωή;  Λίγοι άνθρωποι έχουν ξεκάθαρες απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις. Μέσω του coaching μαθαίνουμε σύντομα τις απαντήσεις και μετά περνάμε στην στοχοθέτηση. Το επόμενο βήμα είναι, με διάφορες μεθόδους, να διαλύσουμε, αποβάλουμε και επαναπροσδιορίσουμε ότι μας εμποδίζει να πετύχουμε τον στόχο μας. Αφού φύγουν τα εμπόδια και πετύχουμε τον στόχο μας, γιορτάζουμε την επιτυχία. Ο coach είναι υποστηρικτής της διαδικασίας. Με εξειδικευμένη γνώση, εμπνέει, ακούει και υποστηρίζει, αναγνωρίζει, ξεκαθαρίζει την αλήθεια, παρακινεί και λειτουργεί ως αντίλογος με στόχο να «βγάλει τον καλύτερο εαυτό» του coachee.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s