«H δυναμική του coaching όχι μόνο δεν κάμφθηκε αλλά αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια»

Αλεξάνδρα Ελευθερίου

Αλεξάνδρα Ελευθερίου

Συνέντευξη με την Αλεξάνδρα Ελευθερίου ιδρυτικό μέλος του Hellenic Coaching Association και στέλεχος της Hewitt Associates

-Κ. Ελευθερίου, στην τελευταία εκδήλωση του Ελληνικού Συνδέσμου Coaching (Hellenic Coaching Association), συζητιόταν έντονα το εξής  παράδοξο: ενώ οι εταιρίες έχουν κάνει σημαντικές περικοπές στους προϋπολογισμούς τους για εκπαιδευτικά και άλλα προγράμματα, η ζήτηση για coaching φαίνεται να έχει αυξηθεί σημαντικά. Πώς το εξηγείτε αυτό;

Πράγματι παρατηρείται αυτό. Την ίδια εμπειρία μεταφέρει και το Chartered Institute of Personnel Development (CIPD) στη Μεγάλη Βρετανία, όπου σε πρόσφατη έρευνα του διαπίστωσε ότι η δυναμική του coaching όχι μόνο δεν κάμφθηκε αλλά αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια.

Παρατηρούμε επίσης ότι οι εταιρίες που δουλεύουν με εξωτερικούς coach γίνονται επιλεκτικότερες. Ζητούν πληροφορίες για την εκπαίδευση του coach, αν έχει πιστοποίηση από ανεξάρτητο διεθνή φορέα, πόσες ώρες εμπειρίας έχει, ποιες μεθοδολογίες χρησιμοποιεί, τι αποτελέσματα είχε σε παρόμοιες περιπτώσεις κλπ. Αρχίζουν να αναγνωρίζουν δηλαδή πώς να επιλέξουν τον κατάλληλο επαγγελματία coach.  Και πιστεύω ότι συμβαίνει αυτό γιατί, το coaching αποτελεί ένα θετικό τρόπο υποστήριξης των στελεχών ώστε να διαχειριστούν καλύτερα τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς, να παραμείνουν οι ίδιοι κινητοποιημένοι και να αυξήσουν τη δέσμευση και την παραγωγικότητα των ομάδων τους.

-Γιατί πιστεύετε ότι το coaching, που σχετικά άργησε να αναπτυχθεί στη χώρα μας, γνωρίζει τέτοια άνθιση τώρα;

Καταρχήν, αν οι στόχοι του coaching είναι συνδεδεμένοι με κρίσιμα επιχειρηματικά θέματα και αποτελέσματα, τότε προσφέρει σημαντικά οφέλη, όπως μεγιστοποίηση της απόδοσης, εξισορρόπηση των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων προτεραιοτήτων και βέβαια ενίσχυση της δυνατότητας διαχείρισης αλλαγής και των επιπτώσεων της. Από την άλλη, τα περισσότερα προγράμματα coaching προσφέρουν πολύ καλύτερη απόδοση σε σχέση με την επένδυση (return on investment) απ’ ότι άλλα προγράμματα ανάπτυξης στελεχών.  Εφόσον οι εταιρίες σήμερα δίνουν ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη σχέση κόστους-οφέλους είναι λογικό να επενδύουν σε τέτοια εξατομικευμένα και απόλυτα στοχευμένα προγράμματα.

H κρίση που βιώνουμε πώς επηρεάζει το coaching;

Kάθε οικονομική ύφεση ενέχει σημαντικές αλλαγές όχι μόνο στην οικονομία αλλά και στο επιχειρηματικό και κοινωνικό περιβάλλον γενικότερα. Η κρίση που διανύουμε εξελίσσεται όλο και περισσότερο σε μία περίοδο όπου επανεξετάζουμε σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο τις προτεραιότητες μας, επαναπροσδιορίζουμε τις αξίες μας και τελικά τις επιλογές μας. Αν και το coaching παρουσιάζεται συνήθως ως τρόπος επίτευξης στόχων και βελτίωσης επιδόσεων, ο πρωταρχικός του στόχος είναι η ανακάλυψη, η επίγνωση και η επιλογή. Η επίτευξη αποτελεσμάτων και η βελτίωση είναι φυσικά επακόλουθα της διαδικασίας του coaching που οδηγεί τον πελάτη στη μάθηση και στη δράση. Και στην παρούσα κρίση οι εταιρίες και τα στελέχη τους έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ να σκεφτούν και να απαντήσουν στις δύσκολες ερωτήσεις του coach, να επανεξετάσουν το πώς κάνουν τα πράγματα, και να αναπτύξουν συμπεριφορές και τρόπους προσέγγισης που θα τους επιτρέψουν να κάνουν καλύτερες επιλογές από δω και στο εξής.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s