Έρευνα Randstad: Δημοφιλή τα προγράμματα Outplacement, εν μέσω ύφεσης

Αρκετά δημοφιλή δείχνουν να είναι τα προγράμματα Outplacement, εν μέσω κρίσης που οι περικοπές και οι απολύσεις προσωπικού αποτελούν καθημερινό φαινόμενο. Σύμφωνα με έρευνα της Randstad που διεξήχθη ηλεκτρονικά στο διάστημα από 31/1/2011 ως 28/2/2011 σε δείγμα 301 Γενικών Διευθυντών, CFO και HR Directors & Managers, το 80% των ερωτώμενων ανέφερε ότι γνωρίζει τα συγκεκριμένα προγράμματα, αν και μόνο το 30% τα έχει χρησιμοποιήσει.
Σχετικά με την ενημέρωση των εταιριών για τo Outplacement, εμφανίστηκε ότι οι εταιρίες συμβούλων που το παρέχουν (62%) και ο τύπος/τα έντυπα/ τα περιοδικά (52%) έχουν κατά κύριο λόγο ενημερώσει τους περισσότερους από τους ερωτώμενους.
Μόνο το 13% των συμμετεχόντων που δεν έχουν χρησιμοποιήσει το Outplacement ανέφερε ότι δεν υπήρξε ανάγκη χρήσης μίας τέτοιας υπηρεσίας. Περίπου ο 1 στους 2 ερωτώμενους δήλωσε ως λόγους μη χρήσης του, τις άλλες παροχές που πρόσφερε στο άτομο που αποχωρεί (49%) και το κόστος (45%).
Αξίζει βέβαια, να αναφερθεί ότι η οικονομική κρίση ως αυτοτελής αιτία για τη χρήση του Outplacement αναφέρθηκε μόνο από το 11% των ερωτώμενων. Από την έρευνα προκύπτει ότι είναι μία υπηρεσία που παρέχεται σε άτομα που αποχωρούν κυρίως όχι για λόγους κακής απόδοσης αλλά για λόγους όπως η εσωτερική αναδιοργάνωση (65%), η κατάργηση της θέσης (48%) και η διακοπή των εργασιών ενός τμήματος/υπο-καταστήματος (30%). Η παροχή του Outplacement, σύμφωνα με 51%, δίνεται σε όλα τα άτομα που βρίσκονται στη διαδικασία αποχώρησης ενώ το 49% δήλωσε ότι αποτελεί παροχή που δίνεται είτε ως επιπρόσθετο προνόμιο στο πακέτο αποχώρησης των υψηλόβαθμων στελεχών (83%) είτε ως ένδειξη αναγνώρισης της μακροχρόνιας συνεργασίας με την εταιρία (73%) είτε, τέλος, ως κοινωνική παροχή για την στήριξη ατόμων που θα δυσκολευτούν στην εύρεση εργασίας λόγω ειδικότητας, προσωπικότητας (63%).
Πάντως, το Outplacement προσφέρεται κυρίως από εξειδικευμένες εταιρίες συμβούλων. Για την επιλογή του παρόχου της υπηρεσίας, οι ερωτώμενοι δήλωσαν ότι εξετάζουν τις συστάσεις και τη φήμη της εταιρίας συμβούλων σε ποσοστό 92%, την εμπειρία των συμβούλων στο συγκεκριμένο κλάδο σε ποσοστό 88%, το κόστος του προγράμματος (87%) και την παρουσίαση του προγράμματος καθώς και τη μεθοδολογία/προσέγγιση που ακολουθείται (86%).

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s