Έρευνα της PfB: Στον αγώνα της επιβίωσης τα άλλοτε «καλομαθημένα» στελέχη

Είναι άνδρας -χωρίς δουλειά τους τελευταίους έξι μήνες- έχει ηλικία από 38-41 ετών και στην τελευταία του δουλειά εργαζόταν ως υψηλόβαθμο ή μεσαίο σε μεγάλη ελληνική ή πολυεθνική εταιρία. Πρόκειται για το προφίλ του σύγχρονου ανέργου, όπως προκύπτει από το δεύτερο μέρος της έρευνας της Εταιρίας Επιλογής Στελεχών People for Business με θέμα «Αναζήτηση εργασίας, εν μέσω ύφεσης- Τι λάθος κάνουν τα στελέχη και παραμένουν εκτός αγοράς». Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα από 15 Δεκεμβρίου 2011 έως 25 Ιανουαρίου 2012 σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 750 υψηλόβαθμων στελεχών και είχε στόχο να διερευνηθούν ο τρόπος αναζήτησης εργασίας εν μέσω ύφεσης και η διαχείρισης της κρίσης, από τα έμπειρα στελέχη της αγοράς.
Σύμφωνα με τα πιο βασικά συμπεράσματα, το 65% των στελεχών που συμμετείχε στην έρευνα βρίσκεται στην ανεργία τουλάχιστον τους τελευταίους έξι μήνες, ενώ μόνο το 35% έχει διατηρήσει τη δουλειά του μέχρι τώρα. Ειδικότερα, όσον αφορά στους ανέργους το 15% έχει χάσει τη δουλειά του τους τελευταίους 6 μήνες, το 22% τον τελευταίο χρόνο, ενώ το 28% βρίσκεται εκτός αγοράς εργασίας για περισσότερο από ένα χρόνο. Όμως και το 35% που εργάζεται σήμερα νοιώθει την αβεβαιότητα που επικρατεί στην ελληνική αγορά εργασία. Παρόλο που έχουν δουλειά βιώνουν την ανασφάλεια της απόλυσης, πράγμα που σημαίνει ότι παρακολουθούν την κινητικότητα στην αγορά εργασίας εξετάζοντας νέες επαγγελματικές προτάσεις.

Εμμένουν στον παραδοσιακό τρόπο αναζήτησης εργασίας
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από τη μελέτη, είναι ότι παρόλο που η αγορά εργασίας έχει αλλάξει ριζικά το τελευταίο διάστημα τα στελέχη που έχουν χάσει τη δουλειά τους παραμένουν εγκλωβισμένα στους παραδοσιακούς τρόπους αναζήτησης εργασίας. Έτσι η πρώτη κίνηση για το 56% των συμμετεχόντων, όταν ψάχνει για δουλειά είναι να στείλει το βιογραφικό του στις αγγελίες που βρήκε μόνο του στο διαδίκτυο, χωρίς να συμβουλευτεί κάποια εταιρία επιλογής στελεχών. Η δεύτερη κίνηση για το 42% των στελεχών είναι να αναζητήσει εργασία μέσω συστάσεων, όπως έκανε στο παρελθόν. Ενώ, μόνο ως τρίτη κίνηση το 40% των στελεχών επιλέγει να απευθυνθεί σε εταιρίες συμβούλων.

Ο παραδοσιακός τρόπος αναζήτησης δουλειάς που επιλέγει το μεγαλύτερο ποσοστό των ανέργων είναι αναμενόμενο να μην τους εξασφαλίζει τη συμμετοχή τους σε ικανοποιητικό αριθμό επαγγελματικών συνεντεύξεων, το τελευταίο εξάμηνολ. Χαρακτηριστικά, προκύπτει ότι το 31% των ανέργων δεν κατάφερε να κλείσει ούτε μία συνέντευξη, το 41% συμμετείχε μόνο σε 2 και το 17% από 3-5. Μόνο για το 11% των στελεχών υπήρξε ουσιαστική ανταπόκριση και κατάφερε να συμμετάσχει σε περισσότερες από 6 συνεντεύξεις.

Ανασταλτικοί παράγοντες
Η έλλειψη νέων θέσεων εργασίας και τα υψηλά προσόντα αποτελούν σύμφωνα με τα στελέχη τους ανασταλτικούς παράγοντες που τους αφήνουν εκτός αγοράς. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από την έρευνα της PfB το 54% που έχει απολυθεί πιστεύει ότι δεν βρίσκει δουλειά γιατί δεν υπάρχουν αρκετές νέες θέσεις στην αγορά που να ταιριάζουν με τα προσόντα και την εμπειρία του, ενώ το 45% θεωρεί ότι είναι overqualified, λόγω εμπειρίας και υψηλών προσόντων. Τελευταίος ανασταλτικός παράγοντας σύμφωνα με τα στελέχη (ποσοστό 42%) είναι ο τρόπος αναζήτησης εργασίας. Οι άνεργοι πιστεύουν ότι λόγω της εμπειρίας τους ξέρουν πώς κινείται η αγορά και ψάχνουν σωστά, χωρίς όμως αυτό να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Εταιρίες συμβούλων
Ένα ακόμη σημαντικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι το 78% των στελεχών, δηλώνει ανικανοποίητο από τις παροχές που προσφέρει για τους ανέργους η ελληνική αγορά εργασίας, επισημαίνοντας ότι δεν έχει βρει υποστήριξη από ιδιωτικά γραφεία συμβούλων που προσφέρουν εξατομικευμένες υπηρεσίες. Ενώ την ίδια στιγμή, το 39% χαρακτηρίζει ανεπαρκή τη βοήθεια που προσφέρουν στους ανέργους, ο ΟΑΕΔ και οι υπόλοιποι δημόσιοι φορείς.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα ανεργίας εντοπίζεται στους άνδρες (ποσοστό 81%), στις μεσαίες θέσεις-πχ προϊστάμενοι- (ποσοστό 51%), στις υψηλές θέσεις (ποσοστό 45%) και στην ηλικιακή ομάδα 38-41 ετών (ποσοστό 60%).

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s