Κι όμως οι Έλληνες επιχειρηματίες αισιοδοξούν για το μέλλον

Μέσα στο γενικό κλίμα της ύφεσης, οι επιχειρηματίες που έχουν εστιάσει την επαγγελματική τους δραστηριότητα μόνο στην Ελλάδα καθώς και εκείνοι που επένδυσαν πάνω από 100.000 ευρώ εμφανίζονται απαισιόδοξοι.
Τα αποτελέσματα αυτά προκύπτουν από την έρευνα που διεξήγαγε η ομάδα «BGS Economics Group» του Συνδέσμου Αποφοίτων Βρετανικών Πανεπιστημίων (BGS) μεταξύ 150 επιχειρηματιών διαφόρων δραστηριοτήτων και κλάδων, οι οποίοι ξεκίνησαν μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας, πάντως, είναι ότι στο σύνολο των 150 εταιριών, 2 στις 3 απάντησαν ότι βλέπουν το επιχειρηματικό τους μέλλον θετικά.
Ωστόσο, από την ποιοτική ανάλυση των δεδομένων, όπως εξήγησε ο Γιώργος Ραουνάς, γενικός διευθυντής της KPMG, προκύπτουν μια σειρά από παράγοντες δημιουργίας λιγότερο θετικών προοπτικών για το μέλλον, όπως:
Η ηλικία: Οι συμμετέχοντες άνω των 45 ετών ήταν σε ποσοστό 50% πιο απαισιόδοξοι σε σχέση με την πορεία της επιχείρησής τους σε σχέση με επιχειρηματίες μικρότερης ηλικίας.
Το ποσό επένδυσης: Αυτοί που επένδυσαν πάνω από 100.000 ευρώ εμφανίζονται πιο απαισιόδοξοι.
Ο προσανατολισμός της επιχείρησης: Οι επιχειρηματίες που έχουν εστιάσει την επιχειρηματική τους δραστηριότητα μόνο στην Ελλάδα παρουσιάζονται 100% πιο απαισιόδοξοι σε σχέση με τους υπόλοιπους.
Η καινοτόμος βάση: Όσοι ξεκίνησαν την δραστηριότητά τους αντιγράφοντας μια καλή πρακτική ή επειδή θεώρησαν ότι κάλυπταν την ζήτηση σ’ έναν συγκεκριμένο τομέα χωρίς να δημιουργήσουν μια καινοτόμο βάση για την επιχείρησή τους, παρουσιάζονται με την σειρά τους εμφανώς πιο απαισιόδοξοι σε σχέση με τους υπόλοιπους ερωτηθέντες.

Άλλα ενδιαφέρονται στοιχεία που προκύπτουν από τη μελέτη είναι τα εξής:
-Τα 2/3 των επιχειρήσεων προσφέρουν υπηρεσίες και μόνο το 1/3 προϊόντα, ενώ κυριότερος λόγος έναρξης μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι η επαγγελματική ανεξαρτησία καθώς και η ύπαρξη μιας καλής ιδέας.
-Από το σύνολο των ερωτηθέντων το 80% ήταν άνδρες και μόνο το 20% γυναίκες.
-Το 93% ανήκει στο ηλικιακό φάσμα 25-54.
-Το 70% είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.
-Σε ποσοστό 50/50 έχουν λάβει πανεπιστημιακή μόρφωση σε Ελλάδα και εξωτερικό αντίστοιχα.
-Οι μισοί από τους ερωτηθέντες απάντησαν ότι η ιδέα για την έναρξη μιας επιχείρησης βασίστηκε στην εμπειρία και την αποκτηθείσα γνώση ενώ το υπόλοιπο μισό του δείγματος απάντησε ότι στηρίχθηκαν στην ύπαρξη μιας καινοτομικής ιδέας.
-Το 60% των νέων επιχειρηματιών είχε σχετικά χαμηλό αρχικό κόστος επένδυσης ενώ οι μισοί από τους επιχειρηματίες αυτοχρηματοδότησαν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα.
-Οι τομείς που χρειάστηκε να εστιάσουν οι επιχειρηματίες στα πρώτα τους βήματα ήταν τα κανάλια προώθησης, η στόχευση του πελατολογίου και φυσικά η χρηματοδότηση ενώ ιδιαίτερα σημαντικός κρίνεται ο ρόλος της οικογένειας και των φίλων, οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν σε πολλά επίπεδα αλλά λιγότερο στην προώθηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
-Τα προβλήματα για μια επιχείρηση αυξάνονται σε βάθος χρόνου – όσο προχωράει δηλαδή μια επιχειρηματική δραστηριότητα.
-Συστατικά επιτυχίας αποτελούν η γνώση και η καινοτομία αλλά το πιο σημαντικό στοιχείο είναι η επιμονή του επιχειρηματία.

«Το μέλλον της ελληνικής επιχειρηματικότητας βρίσκεται στους νέους ανθρώπους που με μικρό κεφάλαιο επιχειρούν με καινοτομία έχοντας έναν εξαγωγικό προσανατολισμό», επεσήμανε ο γενικός διευθυντής της KPMG Γιώργος Ραουνάς, σχολιάζοντας τη συγκεκριμένη έρευνα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s