Δείκτης Τάσεων Αγοράς Εργασίας RCI. Τα websites αναζήτησης εργασίας παραμένουν η πιο δημοφιλής μέθοδος προσέλκυσης προσωπικού

Ολοκληρώθηκε ο 2ος κύκλος έρευνας (2ο εξάμηνο) του Δείκτη Τάσεων Αγοράς Εργασίας RCI, του τμήματος Εφαρμοσμένης Έρευνας & Καινοτομίας του ALBA Graduate Business School, at the American College of Greece. Αποτυπωμένες διαφαίνονται οι διαδικασίες και οι μέθοδοι προσέλκυσης και επιλογής στελεχών που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα το τρέχον έτος. Η συλλογή των αποτελεσμάτων ολοκληρώθηκε στις 31 Αυγούστου 2012, βάσει 143 έγκυρων απαντήσεων στελεχών τμημάτων Ανθρ. Δυναμικού, διευθυντών ή υπεύθυνων προσέλκυσης και επιλογής προσωπικού, καθώς και υπεύθυνων εταιρειών, Γεν. Διευθυντών, Προέδρων κ.λπ.
Πτώση και μικρή μεταβολή προβλέπεται το επόμενο εξάμηνο στα δημογραφικά ποσοστά δραστηριοτήτων των συμμετεχόντων εταιρειών (με 91,7% να είναι ιδιωτικές) για την προσέλκυση και επιλογή νέων στελεχών. Ποσοστό 8,4% του δείγματος είναι εταιρείες του κλάδου των Τηλεπικοινωνιών και της Πληροφορικής, 23,8% του κλάδου της Βιομηχανίας, 18,2% της Παροχής Υπηρεσιών και  22,4% του Εμπορίου. Στο δεύτερο εξάμηνο της έρευνας για το 2012 συμμετείχαν επιπλέον Τράπεζες κατά ποσοστό 7%, ο κλάδος των Κατασκευών κατά 5,6%, Τουριστικές Επιχειρήσεις 3,5%, Φαρμακευτικές 6,3%, Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί 2,1%, ενώ τα ΜΜΕ/Εκδόσεις και ο κλάδος των Μεταφορών/Logistics ανέρχονται σε 1,4% και 1,4% αντίστοιχα.

Παρά το γενικότερο κλίμα και ενώ παρατηρήθηκε αύξηση σε 49,3% από 41% του προηγούμενου εξαμήνου των επιχειρήσεων που ενδέχεται να προβούν σε μείωση προσωπικού μέχρι το τέλος του χρόνου, στον τομέα των προσλήψεων μία στις δύο επιχειρήσεις αισιοδοξεί κατά 48,3% (ιδιαίτερα όσες δραστηριοποιούνται στην Αττική και εν αντιθέσει με αυτές της περιφέρειας). Από τα συλλεγέντα αποτελέσματα δε, αναμένεται άνοδος 20% στις ενέργειες προσέλκυσης και επιλογής προσωπικού, μόνο στον κλάδο της  Βιομηχανίας  και στις  Φαρμακευτικές. Στους υπόλοιπους κλάδους, κατά κύριο λόγο, οι προσδοκίες αύξησης ενεργειών προσέλκυσης νέου προσωπικού είναι μηδενικές.

Σταθερή παραμένει και αυτό το εξάμηνο η προτίμηση των επιχειρήσεων προς τα νεαρά στελέχη/ αποφοίτους
(29,4%), με τάση προσλήψεων κυρίως σε τομείς όπως των Πωλήσεων, της Εξυπηρέτησης Πελατών, των Οικονομικών/ Λογιστικής και της Παραγωγής.

Τα website
s αναζήτησης εργασίας  παραμένουν η πιο δημοφιλής μέθοδος προσέλκυσης προσωπικού και ακολουθούν οι εταιρικές βάσεις βιογραφικών, η ενδο-εταιρική αναζήτηση για εσωτερική κάλυψη θέσεων, τα εταιρικά websites και η μέθοδος αναζήτησης μέσω του κοινωνικού περιβάλλοντος των εργαζομένων (συστάσεις).  Η πιο επιτυχημένη μέθοδος, σε σχέση με το πλήθος των εταιριών που την χρησιμοποίησαν, είναι οι  head-hunters, ενώ τα ψυχομετρικά τεστ και τα τεστ δεξιοτήτων (ποσοστό χρήσης 34,3%), παρουσιάζονται ως τα πιο επιτυχημένα εργαλεία επιλογής προσωπικού συγκριτικά με τις συνεντεύξεις (ποσοστό χρήσης 49,7%).

Τα
Social Media (Linkedin κ.ά.), ως κανάλια επικοινωνίας με υψηλότερη παρουσία στις προτιμήσεις των εταιρειών, επιλέγονται για την προσέλκυση και επιλογή προσωπικού κυρίως για την προβολή της εταιρικής τους ταυτότητας (62,5% σημασία χρήσης), καθώς και για τον έλεγχο των βιογραφικών (56,1% σημασία χρήσης). Συγκεκριμένα, σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο, το ποσοστό απαντήσεων που αναφέρθηκε στην δημιουργία ομάδων/σελίδων σε Social Media, αυξήθηκε στο 47,9% από 39,5%.
Τέλος, με 66,4%  των εταιρειών να δηλώνει ότι έχει επηρεαστεί πολύ ή και δραματικά από την παρούσα οικονομική κρίση, καταγράφεται ότι το 49% των εταιρειών προέβη σε  απολύσεις, ενώ το 35,7% μείωσε μισθούς (64,7% σε  όλο το προσωπικό, ενώ 31,4% σε μεμονωμένες ομάδες). Το  4,2% μόνο των εταιρειών σκέφτεται ως πλάνο αντιμετώπισης να μετεγκαταστήσει τμήμα ή ολόκληρη την εταιρεία στο εξωτερικό (μειωμένο ποσοστό από το προηγούμενο εξάμηνο), καθώς και 34% των εταιρειών απασχολεί ήδη εργαζόμενους μερικής απασχόλησης, με 13% να εφαρμόζει ευέλικτο ωράριο και 12% να επιτρέπει την τηλε-εργασία (μεγαλύτερα ποσοστά εμφανίζονται στο τομέα της πληροφορικής).

[Αναλυτικά όλα τα αποτελέσματα και οι αναλύσεις, εδώ (http://www.alba.edu.gr/RCI/Documents/RCI%202012%20B.pdf)]

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s