ΣΔΑΔΕ: “Οι Επιπτώσεις των Social Media στις Πρακτικές HR”

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκδήλωση “Οι Επιπτώσεις των Social Media στις Πρακτικές HR” από το Σύνδεσμο Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδας (ΣΔΑΔΕ), στις 2 Οκτωβρίου 2013, με την επιστημονική υποστήριξη του ALBA Graduate Business School και τη φιλοξενία του DEREE – The American College of Greece. Στην εκδήλωση παρευρέθησαν Γενικοί Διευθυντές, Διευθυντές Ανθρώπινου Δυναμικού και στελέχη όπου, στα πλαίσια συζήτησης, αντάλλαξαν απόψεις και εμπειρίες για το ρόλο και τη χρήση των Social Media από τις Διευθύνσεις Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ).

Στην πρώτη ενότητα του Συνεδρίου, με θέμα “Tα Social Media αλλάζουν τον τρόπο Προσέλκυσης των Υποψηφίων”, ο Οδυσσέας Ντότσικας, Διευθύνων Σύμβουλος τoυ ThinkDigital Group, o Nίκος Μωραϊτάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Workable και η Dr. Sanja Licina από το CareerBuilder.com, αναφέρθηκαν στη ραγδαία αλλαγή των παραδοσιακών μεθόδων επιλογής, με την όλο και μεγαλύτερη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (LinkedIn, Facebook, κλπ.) και την εντυπωσιακή απλοποίηση της διαδικασίας επιλογής.

Στην δεύτερη ενότητα του Συνεδρίου με θέμα: “Social Media και Ήθη Νέων Επιχειρήσεων” ο  Γιώργος Βεϊνόγλου, Διευθύνων Σύμβουλος της ICON Platforms ανέλυσε τη μεθοδολογία ενδυνάμωσης της  δέσμευσης των εργαζομένων μέσω των “παιγνίων”, ενώ η Μαρία Λαζαρίμου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Advocate Burson-Marsteller, τεκμηρίωσε την άποψη ότι τα Social Media μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν πλατφόρμα δημιουργικότητας και σαν ομπρέλα προστασίας των επιχειρήσεων, αρκεί η χρήση τους να είναι μέσα σε πλαίσιο συγκεκριμένης πολιτικής.

Μεταξύ της δεύτερης και της τρίτης ενότητας, η Ξένια Παπασταύρου της οργάνωσης ΜΠΟΡΟΥΜΕ ανέπτυξε τις δραστηριότητες της οργάνωσης και ευχαρίστησε το  ΣΔΑΔΕ για τη συνδρομή του στις προσπάθειές τους.

Στην τρίτη ενότητα της εκδήλωσης με θέμα “To HR κινείται Social” παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας “Τα Social Media και το HR” από τη Δρ. Όλγα Επιτροπάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Κάτοχο της Επώνυμης Ακαδημαϊκής Έδρας “Σταύρος Κωστόπουλος»” στη Διοίκηση και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού στο ALBA. Στην έρευνα πήραν μέρος 106 επιχειρήσεις από τις οποίες 59% ήταν πολυεθνικές, 44% δραστηριοποιούνται στο χώρο των υπηρεσιών, 17% στη βιομηχανία και 24,5% στο εμπόριο.

Τα σημαντικότερα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:

  • 89% των εταιρειών του δείγματος μάς δηλώνουν ότι κάνουν κάποια χρήση των Social Media
  • Η πλειοψηφία (43%) ξεκίνησε να τα χρησιμοποιεί πιο ενεργά τα τελευταία 2 χρόνια
  • Πρώτο σε χρήση το LinkedIn και ακολουθούν το Facebook, τα εταιρικά blogs, το YouTube, το Twitter και το Yammer, ενώ εξαιρετικά περιορισμένη είναι η χρήση μέσων όπως το Pinterest και το Instagram (βλ. Σχήμα 1).

sdade_1_1

Σχήμα 1. Social Media που χρησιμοποιούνται για τις δραστηριότητες της ΔΑΔ

  • Πρώτα στη χρήση των Social Media έρχονται τα τμήματα Marketing (53%), ενώ δεύτερα έρχονται τα τμήματα HR, με ικανοποιητικά παρ’ όλα αυτά ποσοστά χρήσης (34%)
  • Παρά τα παραπάνω στατιστικά, 48% των εταιρειών δήλωσαν ότι εξακολουθούν να μπλοκάρουν την πρόσβαση των εργαζομένων τους στα Social Media
  • Σημαντικότεροι στόχοι χρήσης από τη ΔΑΔ είναι:

i. Η αναζήτηση και προσέλκυση στελεχών (κυρίως μέσω LinkedIn)

ii. Η προώθηση του employer brand της εταιρείας (μέσω κυρίως LinkedIn & Facebook καθώς και YouTube & Twitter)

iii. Η διασταύρωση πληροφοριών του βιογραφικού υποψηφίου (μέσω LinkedIn & Facebook) (βλ. Σχήμα 2)

sdade_2_1

Σχήμα 2. Στρατηγικοί στόχοι της χρήσης των social media από τις ΔΑΔ

  • 46% των εταιρειών έχουν εντάξει τη γνώση της χρήσης των Social Media στα κριτήρια επιλογής junior στελεχών στη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού
  • 75% των εταιρειών θεωρούν ότι η χρήση τους θα είναι σημαντική για το μέλλον της ΔΑΔ. Συγκεκριμένα,

i. Ως σημαντικότερα οφέλη τονίζουν την προσέλκυση ταλέντων (68%), το ξεκάθαρο employer brand (64%), την καλύτερη εσωτερική επικοινωνία (51%), την ενίσχυση του στρατηγικού ρόλου της ΔΑΔ (45%) και το αίσθημα υπερηφάνειας εργαζομένων (45%) (βλ. Σχήμα 3)

ii. Ως σημαντικότερα εμπόδια εντοπίζουν την έλλειψη σχετικών γνώσεων (60%), την καχυποψία της ανώτατης διοίκησης (π.χ., φόβος δημόσιας έκθεσης της εταιρείας, χάσιμο χρόνου και μείωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων) (55%) και εμπόδια νομικής φύσεως (50%).

sdade_3_1

Σχήμα 3. Οφέλη από τη συστηματική χρήση των social media από τις ΔΑΔ

Στο πάνελ που ακολούθησε συμμετείχαν o κ. Παναγιώτης Εμμανουηλίδης, Head of HR&O HUB South East Europe & Head of Workforce Planning & HR Operations RMED, Ericsson, ο κ. Γιάννης Κουτράκης, HR Manager Greece and Cyprus, IBM Hellas, η κα Τολίνα Λιαροπούλου, HR Operations Manager της Upstream και η κα Χρυσηίς Πουλάκου, εταίρος της νομικής εταιρείας PPLegal. Οι τρεις πρώτοι παρουσίασαν βέλτιστες πρακτικές χρήσης των Social Media από τη ΔΑΔ των εταιρειών τους. Ο κ. Εμμανουηλίδης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη επανάσταση που έχουν επιφέρει τα Social Media στο χώρο του HR και μίλησε για συγκεκριμένους τρόπους αξιοποίησης τους στην προσέλκυση και επιλογή προσωπικού (ιδιαίτερα του LinkedIn), στην εκπαίδευση των εργαζομένων (με τη χρήση π.χ. webinars), στην εσωτερική επικοινωνία, καθώς και στη διοίκηση της απόδοσης (μέσω της πλατφόρμας MyNet στην οποία πραγματοποιούνται ακόμα και salary reviews).  Ο κ. Κουτράκης μίλησε για το όραμα της IBM να είναι Social Business και τη σημασία της ανάπτυξης κουλτούρας Digital Citizenship στους εργαζόμενους της. Εστίασε στην ύπαρξη ξεκάθαρης πολιτικής ορθής χρήσης των Social Media και παρουσίασε τρεις νέες πλατφόρμες:

  1. τη jam, μέσω της οποίας έλαβε χώρα εκδήλωση 250.000 εργαζομένων της IBM χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας
  2. το IBM Connections, μέσω του οποίου λαμβάνει χώρα όλη η εσωτερική επικοινωνία της IBM και ενισχύεται η συλλογική νοημοσύνη της εταιρείας μέσω της συνεργασίας
  3. το Forward Thinkers Program, όπου συγκεντρώνονται προφίλ ικανοτήτων και τεχνογνωσίας εργαζομένων την IBM από όλο τον κόσμο, με τη δυνατότητα γρήγορης πρόσβασης σε αυτή τη δεξαμενή ταλέντου όταν χρειάζεται.

Η κα Λιαροπούλου εστίασε σε τρείς πυλώνες της στρατηγικής Social Media της Upstream: α) την προσέλκυση ταλέντου, β) τη δέσμευση εργαζομένων και γ) τη φήμη της εταιρείας ως καλού εργοδότη. Επίσης, παρουσίασε το live κανάλι της Upstream μέσω του οποίου διαχέεται σημαντική πληροφόρηση στον οργανισμό. Και οι τρείς ομιλητές τόνισαν τη σημασία της έμπρακτης δέσμευσης της ανώτατης διοίκησης και ιδιαίτερα του CEO στη χρήση αυτών των μέσων. Τέλος, η κα Πουλάκου μιλώντας για τη νομική διάσταση της χρήσης των Social Media ανέδειξε την απουσία αντίστοιχου νομικού πλαισίου στην Ελλάδα και τόνισε τη σημασία ύπαρξης πολιτικής ορθής χρήσης των Social Media από τις επιχειρήσεις για μια κάποια προστασία τόσο των εργοδοτών όσο και των εργαζομένων από δυσάρεστες καταστάσεις με νομικές συνέπειες.

Η κα Επιτροπάκη συνοψίζοντας, τόνισε “είναι σημαντικό οι Διευθύνσεις Ανθρώπινου Δυναμικού να αγκαλιάσουν τις δυνατότητες που τους προσφέρονται μέσω των Social Media για την καλύτερη επιτέλεση του στρατηγικού τους ρόλου που αφορά στον εντοπισμό, την ανάπτυξη και τη βέλτιστη αξιοποίηση του ταλέντου στον οργανισμό. Όμως, τα μέσα αυτά,  απαιτούν συστηματική προσέγγιση, επένδυση χρόνου, συνέπεια και συνέχεια. Δεν έχει αξία να το κάνουμε επειδή το κάνουν όλοι οι άλλοι, απλά ως μια ισομορφική δραστηριότητα. Χρειάζεται σύνδεση με τους στρατηγικούς στόχους του οργανισμού, εκπαίδευση των εργαζομένων στη σωστή χρήση και σαφείς δείκτες μέτρησης της αποτελεσματικότητας των Social Media ως εργαλείου HR.

Και κλείνοντας η κα Μάρθα Μυλωνά-Οικονομάκου, Πρόεδρος του ΣΔΑΔΕ και Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού SoutheEastern Europe DDB, ανέφερε ότι “τα σημερινά, αλλά κυρίως τα μελλοντικά στελέχη της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, έχουν να αντιμετωπίσουν τις πιο  ενδιαφέρουσες και διαφορετικές προκλήσεις ταχύτατων αλλαγών. Η αποτελεσματική υλοποίηση των αλλαγών αυτών θα κάνει τους ίδιους αλλά και τον κλάδο να είναι περιζήτητος”.

 

Xορηγοί της εκδήλωσης: Adecco, Edenred, Eurobank, AonHewitt, Icon Platforms, Workable

Χορηγοί επικοινωνίας: HR Professional, Ad Business, Rewiew CSR, 4hr.gr

Χορηγοί Δημοσιότητας: Advocate-Burson-Marsteller

Xoρηγός wifi-services: OTE

Eπιστημονικός συνεργάτης: ALBA Graduate Business School

Χορηγός φιλοξενίας: The American College of Greece

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s