Γενιά Y, Γενιά Ανατροπής!

2a. PhotoΤην Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013, σε μια εκδήλωση εμπνευσμένη από τους ρυθμούς, τον τρόπο ζωής και έκφρασης της Γενιάς Y, πήρε σάρκα και οστά η παρουσίαση της έρευνας “Καριέρα και Γενιά Y“ που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο δράσεων σχετικά με την απασχόληση από το Kariera.gr (μέλος του ομίλου CareerBuilder) σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Στόχος της έρευνας ήταν, με Επιστημονικές Υπεύθυνες τις Επίκουρες Καθηγήτριες του ΟΠΑ, Ειρήνη Νικάνδρου και Λήδα Παναγιωτοπούλου, να διερευνηθούν οι κυρίαρχες τάσεις μεταξύ των νέων ανθρώπων, στην επιλογή της εταιρείας/εργοδότη που προτιμούν και στο σχεδιασμό της καριέρας τους. Με δείγμα εύρους 1070 φοιτητές και αποφοίτους ΑΕΙ/ΑΤΕΙ απ’ όλη την Ελλάδα, ηλικίας 18-30 ετών, συλλέχθηκαν και επεξεργάστηκαν δεδομένα της έρευνας ώστε να αναλυθούν οι στάσεις των νέων ως προς την καριέρα τους και τί είναι σημαντικό γι’ αυτούς όταν σχεδιάζουν και προγραμματίζουν την εργασιακή τους ζωή.

2c. PhotoΗ εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο gazARTE, με παρόντες τους φοιτητές και τις εταιρείες που βραβεύθηκαν ως οι προτιμητέες για να εργαστεί η Γενιά Y, προσφέροντας όπως ανέφερε και η κα Έφη Ζαχαρά (Selection and Development Ass. Manager, Τράπεζα Eurobank Ergasias A.E.) “για πρώτη φορά σαφή συμπεράσματα για τις εργασιακές προτιμήσεις και το προφίλ των νέων της Γενιάς Υ, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της διασύνδεσης της ακαδημαϊκής κοινότητας με την αγορά εργασίας και ευρύτερα στο σχεδιασμό δράσεων για την ενίσχυση της απασχολησιμότητας των νέων. Η σκιαγράφηση του προφίλ, των στάσεων και των αναγκών της Γενιάς Υ, καθώς και ο ανοιχτός διάλογος που πραγματοποιήθηκε στην εκδήλωση, ενθάρρυνε περαιτέρω τη δέσμευση για δράση. Συγχαρητήρια σε όλους του εμπλεκόμενους!”.

2b. PhotoΠρωταγωνιστές της εκδήλωσης φυσικά ήταν οι νέοι, τα Social Media που τους συνοδεύουν στην καθημερινότητα και την εργασία τους, καθώς και οι απόψεις τους για την νέα αγορά που θα διαμορφώσουν με τη σειρά τους. Για να γίνουν, όπως προσδοκάται, οι νέοι ηγέτες της αγοράς εργασίας του αύριο. Η αντίθεση δε που βίωσαν όλοι χωροταξικά, ήταν και το κύριο ενδιαφέρον της βραδιάς! Για πρώτη φορά ίσως, στη θέση του κοινού παραστάθηκαν εταιρείες και στελέχη τους – έτοιμοι να ακούσουν τι έχει να παρατηρήσει και να προτείνει η Γενιά Y live καθώς και μέσα από τα αποτελέσματα της έρευνας -, ενώ σε πιο casual μορφής panel που στήθηκε επί σκηνής, προετοιμάστηκαν νέοι για να ανταποκριθούν στις ερωτήσεις που τους τέθηκαν για τις προ(σ)κλήσεις του αύριο.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε και κατόπιν της βράβευσης η κα Γιολάντα Κουρασμενάκη (HR Director Greece & Cyprus, Coca-Cola Tρία Έψιλον ΑΒΕΕ), “η πρωτοβουλία του Kariera.gr και του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια μεθοδική έρευνα για τη Γενιά Υ. Αποτελεί μια πρόσκληση για δράση και μια μοναδική ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουμε το δρόμο και να σχεδιάσουμε το μέλλον που εμείς θέλουμε για τη νέα γενιά, τους ηγέτες του αύριο. Στην Coca-Cola Τρία Έψιλον, το 34% του μόνιμου προσωπικού ανήκει στη Γενιά Υ! Η βράβευση μάς γεμίζει περηφάνια και μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε να επενδύουμε στους ανθρώπους μας με το ίδιο πάθος, να αναζητούμε ακούραστα νέα ταλέντα και να συνδέουμε την επιχειρηματική ανάπτυξη με τη συνεισφορά προς την κοινωνία και τον άνθρωπο. Στην Coca-Cola Τρία Έψιλον, οραματιζόμαστε το μέλλον με τα ζωηρά χρώματα της  Γενιάς Υ”.

Μέσα από κυρίαρχα συμπεράσματα της έρευνας προέκυψαν δύο κύριες κατηγορίες, που αφορούν αφενός στην κατανόηση των αναγκών και των στάσεων των νέων της Γενιάς Υ και αφετέρου τί σημαίνουν αυτά για τη σημερινή Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού. Η Γενιά Y έδειξε, σε σχέση με την Εργασία, να δίνει βαρύτητα στις Προοπτικές Καριέρας που προσφέρει μια εταιρεία/εργοδότης και ν’ αναζητά Ικανοποιητικές Αμοιβές, Ευκαιρίες για Προσωπική και Επαγγελματική Ανάπτυξη/ Εξέλιξη, Εργασιακό Περιβάλλον με Ήθος και Εργασιακή Ασφάλεια. Σε σχέση με την Καριέρα, δείχνει Ενεργητική Στάση, αυτοδιαχειρίζεται την καριέρα της, η διατήρηση των Ηθικών Αξιών αποτελεί σημαντική προτεραιότητα γι’ αυτήν, προτιμά μια Προγραμματισμένη Καριέρα και θέλει να αναπτύσσει Δίκτυα, εντός κι εκτός της εταιρείας.

Ως προς τα τμ. Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, η Γενιά Y αναζητά σε σχέση με την προσέλκυση, την:

  • προβολή των ευκαιριών μάθησης και ανάπτυξης καριέρας
  • διαχείριση της εταιρικής εικόνας μέσα από την προβολή των εταιρικών αποτελεσμάτων και του καλού ονόματος και της φήμης της εταιρείας
  • έμφαση στο ταίριασμα του υποψήφιου με τις αξίες του οργανισμού και
  • προβολή της κουλτούρας “εργασιακής ασφάλειας”

Για τη διατήρηση και την ανάπτυξη της γενιάς, δηλώνει ότι χρειάζονται:

  • ευκαιρίες μάθησης (επίσημες και ανεπίσημες)
  • σχεδιασμός προκλητικών έργων
  • ύπαρξη συστημάτων προγραμματισμού και ανάπτυξης καριέρας με ενεργή συμμετοχή των νέων στο σχεδιασμό της
  • ενθάρρυνση συμμετοχής σε διατμηματικά έργα
  • δημιουργία μονοπατιών καριέρας (κάθετα και οριζόντια μέσα στην επιχείρηση) και
  • προγράμματα εξισορρόπησης προσωπικής-εργασιακής ζωής

Τέλος, για τις αμοιβές, θέλει να υπάρχει:

  • επικοινωνία της δομής αμοιβών στο εσωτερικό της εταιρείας
  • προβολή του πακέτου αμοιβών/παροχών σε σχέση με τους ανταγωνιστές και
  • επικοινωνία προοπτικών εξέλιξης των αμοιβών

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε, οι παρακάτω εταιρείες βραβεύτηκαν ως οι πρώτες 10 από τους επιθυμητούς εργοδότες της Γενιάς Y:

  1. Google
  2. Apple
  3. Coca-Cola 3E Ελλάδος Α.Β.Ε.Ε.
  4. P&G
  5. Microsoft Hellas
  6. ΕΛΑΪΣ – Unilever Hellas Α.Ε.
  7. Mondelēz International
  8. Vodafone
  9. Cosmote και
  10. Τράπεζα Eurobank Ergasias Α.Ε.

Πλήρης ανάλυση της έρευνας μπορείτε να δείτε εδώ

http://www.careerbuildermedia.com/int/aueb/AUEB_booklet_web.pdf

Σύνταξη: Έθελ Αγγελάτου

Αναδημοσίευση: HR Professional 01.2014

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s