Adecco Έρευνα | Η Εργασία ως Παράγοντας Αυτοεκτίμησης

“64,8% των εργαζομένων δηλώνουν ότι η εργασία ενδυναμώνει και συμβάλλει θετικά στην αυτοεκτίμησή τους” μας λέει η έρευνα της Adecco με τίτλο “Η εργασία ως παράγοντας αυτοεκτίμησης”, σκιαγραφώντας το σημερινό εργασιακό τοπίο.

Η έρευνα, διενεργήθηκε με τη χρήση ενός σύντομου online ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 490 ατόμων, μέσω του ερευνητικού εργαλείου Digipoll της Wizzard. Παρουσιάζει σημαντικές διαπιστώσεις που ρίχνουν φως στην αγορά εργασίας, καθώς και σε επιμέρους παράγοντες που σχετίζονται με την αυτοεκτίμηση των εργαζομένων. Βασικός στόχος της, ήταν να εξετάσει εάν η εργασία συμβάλλει στην εικόνα που έχουν οι εργαζόμενοι και οι μη εργαζόμενοι για τον εαυτό τους και, αν ναι, τί είδους επίδραση έχει, θετική ή αρνητική. Επιπροσθέτως, εξέτασε τους λόγους για τους οποίους οι συμμετέχοντες νιώθουν ότι μέσω της εργασίας τους αποκτούν ισχυρότερη ή ασθενέστερη αυτοεκτίμηση, σε περίπτωση που θεωρούν πως η εργασία είναι παράγοντας που όντως επηρεάζει την αυτο-εικόνα τους. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι εν τέλει, συμβάλλει σημαντικά.

Πιο συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι σε ποσοστό 64,8% δηλώνουν ότι η εργασία ενδυναμώνει την αυτοεκτίμησή τους και επηρεάζει καθοριστικά την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους. Χτίζοντας σε αυτό, η πλειοψηφία των ανέργων που ανταποκρίθηκαν στην έρευνα της Adecco, δήλωσαν ότι η ανεργία έχει αρνητική επίδραση στην αυτό-εικόνα τους (59,7%). Οι ερωτώμενοι απάντησαν ότι η δυνατότητα πλήρους ασφάλισης (65,5%), η κάλυψη των βασικών εξόδων διαβίωσης και των υποχρεώσεων απέναντι σε δημόσιες υπηρεσίες και πολιτεία (63,6%), αλλά και η ικανοποίηση και ολοκλήρωση που νιώθουν μέσα από την εργασία (63,4%) είναι οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους η εργασία επιδρά θετικά ενισχύοντας την αυτοεκτίμησή τους. Αντίθετα, η ανεργία και τα επακόλουθα αυτής, όπως η αδυναμία κάλυψης υποχρεώσεων π.χ. πληρωμή δανείων και φόρων αλλά και η αδυναμία βιοπορισμού και κάλυψης βασικών αναγκών, επιδρούν αρνητικά στην αυτοεκτίμηση των ανέργων.

Παρά τις δυσχερείς συνθήκες της αγοράς εργασίας στη σημερινή εποχή, είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό των εργαζομένων (8,3%) δήλωσε ότι η εργασία επιδρά αρνητικά στην εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους. Από την άλλη πλευρά, ένα πολύ μικρό ποσοστό ανέργων (4,4%) δήλωσε ότι η ανεργία τούς επιτρέπει να βρίσκουν χρόνο για σπουδές, επιμόρφωση και συνεπώς αποτελεί σημαντικό παράγοντα ενίσχυσης της αυτοεκτίμησής τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η έρευνα ανέδειξε και τις απαντήσεις εκείνων που ανέφεραν ότι η εργασία δεν επιδρά ούτε θετικά αλλά ούτε και αρνητικά στην εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους. Οι μεν εργαζόμενοι που έδωσαν αυτήν την απάντηση, ανέφεραν ότι αυτοπροσδιορίζονται κυρίως μέσω των διαπροσωπικών τους σχέσεων, οι δε άνεργοι δήλωσαν ότι αντλούν ικανοποίηση από προσωπικά ενδιαφέροντα, όπως χόμπι και άλλες δραστηριότητες.

“Η έρευνα επιβεβαιώνει και υπογραμμίζει με τον πιο σαφή τρόπο τον καίριο ρόλο της εργασίας ως θεμέλιο για την προσωπική και κατ’ επέκταση κοινωνική επιτυχία. Αναδεικνύει την συμβολή της εργασίας στη ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και του αυτοσεβασμού των ατόμων ακόμα και υπό δυσμενείς συνθήκες και σε δύσκολες χρονικές περιόδους όπως η σύγχρονη. Η μελέτη αυτή αποτυπώνει με αριθμούς κάτι που φυσικά οι περισσότεροι ήδη γνωρίζαμε. Στην Adecco με την καθημερινή επαφή μας με υποψηφίους που αναζητούν εργασία αντιλαμβανόμαστε την αγωνία και την επιθυμία τους να εισέλθουν στην αγορά εργασίας για να νιώσουν προσωπική ολοκλήρωση. Η προσφορά υποστήριξης στους ανθρώπους αυτούς για να επιτύχουν καλύτερη ποιότητα ζωής είναι κύριος στόχος για όλους μας στον όμιλο Adecco”, δήλωσε σχετικά με τα ευρήματα της έρευνας ο κ. Κωνσταντίνος Μυλωνάς, Γενικός Διευθυντής της Adecco Ελλάδας.

Παράρτημα 1

ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ:

Δείγμα: 490 άτομα (53,7% γυναίκες και 46,3% άντρες)adecco_a

Ηλικίες 21-60

Διάρκεια Δειγματοληψίας: Ιούνιος 2014

Αναφορικά με την εκπαίδευση των συμμετεχόντων στην έρευνα, η πλειοψηφία του δείγματος έχει ολοκληρώσει σπουδές στην ανώτατη εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, το 29% είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου, το 27% απόφοιτοι Α.Ε.Ι., και το 31% είναι απόφοιτοι Τ.Ε.Ι. ή Κολεγίων.

Παράρτημα 2

ΓΡΑΦΗΜΑ

adecco_b

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s