Τα κριτήρια των προσλήψεων

B2B_NL_GR_b_150x75Πώς αποφασίζει κάποιος να κρατήσει ένα βιογραφικό που έχει φθάσει στα χέρια του και γιατί θα το αγνοήσει; Με ποια κριτήρια προσλαμβάνουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα;

Η εταιρεία Στρατηγικών Λύσεων Υπηρεσιών Ανθρωπίνου Δυναμικού “People for Business”, κατέγραψαν την λίστα με τα προσόντα που προτιμούν αυτοί που προσλαμβάνουν.

(ΠΗΓΗ: gr.euronews.com)

Η έρευνα της εταιρίας, με θέμα «Η στρατηγική και οι νέες ανάγκες των επιχειρήσεων σε ανθρώπινο δυναμικό για την επόμενη τριετία», πραγματοποιήθηκε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 396 επιχειρήσεων από την Αττική, τη Βοιωτία και την Κόρινθο και έδειξε ότι τα κριτήρια που λαμβάνουν υπόψη τους οι επιχειρήσεις για την επιλογή ανθρώπινου δυναμικού, είναι, κυρίως,

  • 64,19% τα προσωπικά χαρακτηριστικά
  • 41,16% οι εξειδικευμένες γνώσεις
  • 51,59% η επιπρόσθετη μόρφωση
  • 48,59% οι τεχνικές γνώσεις
  • 40,13% τα πτυχία

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το γεγονός ότι στην εποχή της εξειδίκευσης και των τεράστιων απαιτήσεων της αγοράς εργασίας, εξακολουθεί να προηγείται με το, ομολογουμένως εντυπωσιακό, ποσοστό του +23% η επιλογή των προσωπικών χαρακτηριστικών έναντι των εξειδικευμένων γνώσεων, κατά +13% της επιπρόσθετης μόρφωσης, κατά +16% των τεχνικών και κατά +24% των πτυχίων γενικότερα. Συνεπώς, αυτό που ορίζει κάποιος «προσωπικό χαρακτηριστικό» του ανθρώπινου παράγοντα είναι εκείνο που πρώτο αφορά τον εκάστοτε εργοδότη. Και αυτά που εγώ αντιλαμβάνομαι ως προσωπικά χαρακτηριστικά είναι η εντιμότητα, η προθυμία, η συνέπεια, το ήθος, η διακριτικότητα, η εχεμύθεια, η μετριοφροσύνη και πολλά άλλα αγαθά που εκτιμούμε στους ανθρώπους που θα κάνουμε φίλους, συντρόφους αλλά και συνεργάτες. Ετσι λοιπόν, φαίνεται ότι οι δουλειές δεν έχουν αυτοματοποιηθεί τόσο ώστε να μην παίζουν ρόλο αυτοί οι παράγοντες. Ευτυχώς… 

Στρατηγική και στόχοι τριετίας

Οσον αφορά στη στρατηγική των επιχειρήσεων για την επόμενη τριετία, αυτή επικεντρώνεται στην ανάπτυξη νέων αγορών σε ποσοστό 32,13%, στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών σε ποσοστό 31,45% και στην ανάπτυξη των υφιστάμενων καναλιών στην Ελλάδα σε ποσοστό 38,14%. Το γεγονός ότι το 63% επικεντρώνεται στην ανάπτυξη νέων στόχων – αγορών, προϊόντων ή υπηρεσιών – μοιάζει λογικό και επόμενο: αν δεν γυρίσεις το βλέμμα στο άγνωστο, αν δεν ρισκάρεις και λίγο, αν δεν προσπαθήσεις να γνωρίσεις νέους τομείς και να δημιουργήσεις νέα προϊόντα αλλά και ιδέες, τότε αναπόφευκτα θα βαλτώσεις κάποια στιγμή. Τώρα, το αν θα προχωρήσουν όλες οι νέες επενδύσεις ή το πότε θα αποφέρουν καρπούς, αυτό, κάθε άνθρωπος της αγοράς γνωρίζεις πως δεν μπορεί να το προβλέψει με ακρίβεια – μόνο πλάνα και εικασίες μπορεί να κάνει. Ωστόσο, αυτός ποτέ δεν ήταν λόγος για τους επιχειρηματίες ή τους δημιουργούς για βήματα πίσω.

Η επόμενη μέρα

Για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, το 61,53% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι θα πρέπει να αυξήσει τις θέσεις εργασίας, το 34,05% να τις διατηρήσει σταθερές και το 4,42% να τις μειώσει.

Αντίστοιχα, οι ανάγκες για νέο προσωπικό όσον αφορά στους τομείς επικεντρώνονται:

39,41% στις πωλήσεις, 35,15% στην ανάπτυξη αγορών εξωτερικού και 32,16% στην παραγωγή.

Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα δυσκολεύονται να βρουν στελέχη που να διαθέτουν τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά:

  • Ανάπτυξη αγορών εξωτερικού (43,75%)
  • Ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου (41,14%)
  • Πωλήσεις (39,16%)
  • Social media (35,14%)
  • Παραγωγή (32,16%).

Επίσης, έλλειψη στελεχών συναντούν οι επιχειρήσεις και σε στελέχη όσον αφορά σε προσωπικά χαρακτηριστικά, όπως:

  • Ευελιξία (68,75%)
  • Επίλυση προβλημάτων (67,16%)
  • Ανάληψη πρωτοβουλιών (62,55%)
  • Διαχείριση συγκρούσεων (61,16%)
  • Επιχειρηματική αντίληψη (55,16%)
  • Δέσμευση (54,22%)

>>>>> Ο τελευταίος πίνακας επιβεβαιώνει τα όσα επισημάναμε προηγουμένως για τα προσωπικά χαρακτηριστικά. Ενώ λοιπόν όλοι βάζουν σε προτεραιότητα τον προσωπικό, ανθρώπινο, παράγοντα εκεί ακριβώς συναντούν και τη μεγαλύτερη δυσκολία. Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με τα παραπάνω σημεία:

Ευελιξία – που σημαίνει ότι οι άνθρωποι είμαστε αγύριστα κεφάλια και δεν έχουμε καμία διπλωματία και «πολιτική» όταν χρειάζεται χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει κοροϊδία,

Επίλυση προβλημάτων – που πάλι δεικνύει ατολμία, έλλειψη στρατηγικής, θάρρους και φόβο ανάλειψης ευθύνης εξ΄ολοκλήρου

Ανάληψη πρωτοβουλιών – ατολμία και αδιαφορία είναι οι δύο λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι δεν αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες

Διαχείριση συγκρούσεων – η απειρία, η έλλειψη ηγετικών προσόντων που προϋποθέτουν και βαθιά γνώση αλλά και ισχυρή, δεσποτική προσωπικότητα, η αδυναμία εκτίμησης της ψυχολογίας των ανθρώπων και η ατολμία να συγκρουστείς και ο ίδιος οδηγούν στο ότι ελάχιστοι είναι εκείνοι οι άνθρωποι που μπορούν να μπουν στη φωτιά και να διευθετήσουν διαφωνίες

Επιχειρηματική αντίληψη – δεν το ‘χω και νομίζω ότι με αυτό γεννιέσαι

Δέσμευση – γιατί οι άνθρωποι άραγε δεν θέλουν να δεσμευτούν; Γιατί έτσι θα αποκλείσουν την πιθανότητα να βρουν κάτι καλύτερο, γιατί δεν θέλουν να πικραθούν αν οι άλλοι τελικά τους «αδειάσουν», γιατί προτιμούν γενικότερα να μην δένονται συναισθηματικά με τη δουλειά (καθώς σε οποιαδήποτε δέσμευση ελλοχεύει συναίσθημα); Για όλα αυτά και για άλλα, είναι δύσκολο, καθώς φαίνεται, να βρεθούν άνθρωποι έτοιμοι να δεσμευτούν σε δουλειές.

Kαταποντισμός για τα κρατικά προγράμματα 

  • Αποκαλυπτικό και θλιβερό το τελευταίο συμπέρασμα της έρευνας.

Σε ό,τι αφορά στα κρατικά προγράμματα ενίσχυσης της απασχόλησης, το 51,15% των εταιρειών δήλωσε ότι έχει συμμετάσχει, σε αντίθεση με το 48,85% που δεν έχει υλοποιήσει κανένα αντίστοιχο πρόγραμμα. Ωστόσο, η εμπειρία των επιχειρήσεων από τη συμμετοχή τους σε αυτά ήταν ουδέτερη σε ποσοστό 52,46%, θετική σε ποσοστό 25,16% και αρνητική σε ποσοστό 22,38%.

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα, είναι ότι, μετά την ολοκλήρωση των προγραμμάτων, οι επιχειρήσεις δεν έχουν ξεκάθαρη άποψη για το αν το ανθρώπινο δυναμικό τους βελτιώθηκε. Ειδικότερα, μόνο το 9,3% των εταιρειών συμφωνεί απόλυτα ότι υπήρξε βελτίωση, το 11,6% απλώς συμφωνεί, το 73,29% έχει ουδέτερη άποψη και το 6,25% διαφωνεί απόλυτα.

Ενδιαφέρον είναι βέβαια και το γεγονός ότι, όταν οι επιχειρήσεις ερωτήθηκαν για το αν μετά το πέρας των προγραμμάτων και την ολοκλήρωση της συμβατικής υποχρέωσης, οι επιχειρήσεις έχουν κρατήσει εργαζομένους, η συντριπτική πλειοψηφία (79,15%) απάντησε αρνητικά.

Τέλος, οι επιχειρήσεις φαίνονται επιφυλακτικές στο ενδεχόμενο να συμμετάσχουν σε αντίστοιχα κρατικά προγράμματα ενίσχυσης της απασχόλησης στο μέλλον. Ειδικότερα, μόνο το 9,63% απαντά με σιγουριά ότι θα υλοποιούσε ένα τέτοιο πρόγραμμα…

Της Μίας Κόλλια

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s