Millenials: μια γενιά γεμάτη όνειρα

shutterstock_290618366Τί πραγματικά να θέλουν άραγε οι Millenials, οι γενιές του 2000 και μετά, από την εργασία τους;

Οι περισσότεροι Millenials, παγκοσμίως, θέλουν να φτιάξουν έναν καλύτερο κόσμο και ένα εργασιακό περιβάλλον που θα τους εμπνέει ολοένα και περισσότερο. Ας δούμε λοιπόν τι μπορούν να κάνουν γι αυτό οι «έξυπνες» επιχειρήσεις.

Παρά το γεγονός του υπάρχοντος χρέους, της ύφεσης της οικονομίας και της εργασιακής κρίσης, οι Millenials, οι οποίοι θα αντιπροσωπεύουν το 75% του εργατικού δυναμικού το 2025, δεν προτάσσουν ως βασικό κίνητρο τα χρήματα. Αντιθέτως, έχουν ως στόχο να δημιουργήσουν έναν καλύτερο κόσμο, πιο συμπονετικό, καινοτόμο και βιώσιμο.

Περισσότερο από το 50% των Millenials δηλώνει ότι θα δεχόταν μειωμένη χρηματική αμοιβή, αν έβρισκε μια δουλειά που θα συμβάδιζε με τις ηθικές του αξίες, ενώ το 90% επιθυμεί οι εταιρείες να εκμεταλλευτούν τις ικανότητές του για την επίτευξη ενός καλύτερου αποτελέσματος.

Σε μία πρόσφατη έρευνα σχετικά με τους Millenials, διαπιστώθηκε ότι 7.800 μελλοντικά διοικητικά στελέχη από 29 χώρες δήλωσαν ότι πιστεύουν πως ο τομέας των επιχειρήσεων οδεύει από το κακό στο χειρότερο. Περίπου το 75% υποστηρίζει ότι οι επιχειρήσεις στοχεύουν μόνο στη δική τους ανάπτυξη, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στην κοινωνία, ενώ μόνο το 28% υποστηρίζει ότι οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται προς όφελός τους το ταλέντο των Millenials.

Διαπιστώνεται επίσης ότι οι επιθυμίες της γενιάς των Millenials δεν διαφέρουν κατά πολύ από τις επιθυμίες προηγούμενων γενιών. Οι Baby boomers, οι gen – Xers και οι Millenials επιθυμούν να εργάζονται για κάποιον ουσιαστικό σκοπό και η επιχείρηση τους να βοηθά στην επίλυση κοινωνικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων.

Οι προηγούμενες γενιές μεγάλωσαν σε μια εποχή χωρίς ηλεκτρονικούς υπολογιστές και χρήση του Internet. Από την άλλη, οι τωρινές δεν μπορούν καν να φανταστούν τη ζωή τους χωρίς facebook. Όλες, όμως, επιδιώκουν να βρουν νόημα στο εργασιακό τους περιβάλλον. Άρα, πώς θα έπρεπε να ενεργήσουν οι επιχειρήσεις έτσι ώστε να προσελκύσουν και να εκμεταλλευτούν προς όφελος τους το ταλέντο των Millenials;

  • Επενδύοντας στους ανθρώπους με την προσφορά γνώσης

Οι Millenials εργάζονται αρκετά σκληρά όταν μια εταιρεία επενδύει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους. Τα νέα ταλέντα θέλουν να έχουν την ευκαιρία να μαθαίνουν από κάποιον με μεγαλύτερη εργασιακή εμπειρία και επιθυμούν να τους μεταλαμπαδευτεί η γνώση όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. 

Μία τέλεια ιδέα είναι οι εταιρείες να δίνουν τη δυνατότητα στους νέους να διαχειρίζονται και να αναπτύσσουν προγράμματα στρατηγικής σημασίας καθώς και να «συνδιοικούν» μαζί με στελέχη που έχουν πολύχρονη εμπειρία.

Μία συνήθης κριτική που γίνεται στους Millennials είναι ότι φέρονται ανυπόμονα και ότι είναι απρόθυμοι να δουλέψουν σκληρά και με σωστό προγραμματισμό έτσι ώστε να επιτύχουν. Αυτό στην πραγματικότητα δεν ισχύει. Αντιθέτως, το μόνο που θέλουν είναι μια γρήγορη αλλαγή!

  • Τολμήστε να εμπιστευθείτε και να δείξετε την εκτίμησή σας

Ο καθένας θέλει να αισθάνεται πολύτιμος στη δουλειά του και ειδικά οι Millennials. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο για αυτούς από την έλλειψη εμπιστοσύνης που μπορεί να τους δείχνουν οι προϊστάμενοι τους λόγω της έλλειψης εμπειρίας ή του νεαρού της ηλικίας τους.  

Εταιρείες όπως η Medium και η Zappos λειτουργούν σύμφωνα με ένα νέο σύστημα διοίκησης, το Holocracy, το οποίο διανέμει τις αρμοδιότητες και επιτρέπει τη λήψη αποφάσεων από κοινού με όλο το εργατικό δυναμικό. Αυτό δίνει τη δυνατότητα να ακουσθούν οι προτάσεις όλων των μελών μιας επιχείρησης και όχι μόνο των ανώτερων στελεχών.

Έρευνα του πανεπιστημίου του Harvard σχετικά με την ενεργό συμμετοχή των Millenials στις επιχειρήσεις αποδεικνύει ότι όταν νιώθουν προστατευμένοι από τους προϊσταμένους τους, η εργασία τους αποκτά νόημα και έτσι γίνονται εξαιρετικά αποδοτικοί.

  • Τα τμήματα ανθρώπινου Δυναμικού πρέπει να συμμετέχουν ενεργά

Το εργατικό δυναμικό του μέλλοντος θα έχει αρκετά «ρευστή» εικόνα. Ήδη αυτή τη στιγμή περίπου 53 εκατομμύρια Αμερικανοί, ή το 34% του εργατικού δυναμικού- είναι ελεύθεροι επαγγελματίες (freelancers). Επίσης, ο αριθμός των εργαζομένων μερικής απασχόλησης και εργασίας εξ αποστάσεως αναμένεται να αυξηθεί. 

Για να καταφέρουν οι εταιρείες να παραμείνουν καινοτόμες, εύστοχες και οικονομικά ανταγωνιστικές, θα πρέπει να σκεφτούν εκτός της εταιρικής τους ζώνης και να σχεδιάσουν ανάλογες θέσεις εργασίας για τη μεταβλητή γενιά των Millenials.

Για τον λόγο αυτόν τα Τμήματα Ανθρώπινου Δυναμικού θα πρέπει να σχεδιάσουν προγράμματα κατάρτισης τα οποία θα επενδύουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των εργαζομένων κατά τη διάρκεια της σύντομης θητείας τους, βοηθώντας τους έτσι παράλληλα να προετοιμαστούν για οποιαδήποτε στροφή προκύψει στην καριέρα τους τα επόμενα χρόνια ή ακόμη και δίνοντάς τους το μάξιμουμ ώστε, πονηρά μιλώντας, να τους κρατήσουν.

Οι Μillenials μένουν κατά μέσο όρο σε κάθε εργασιακό πόστο λιγότερο από τρία χρόνια. Αυτή η κατάσταση οφείλεται εν μέρει στις ραγδαίες αλλαγές της τεχνολογίας και στην εύθραυστη οικονομία της νέας χιλιετίας. Πώς λοιπόν τα Τμήματα Ανθρώπινων Πόρων να επενδύσουν στο ταλέντο της νέας γενιάς, εφόσον μεγάλο μέρος αυτής πρόκειται να αποχωρήσει από την εταιρεία μετά από μερικά χρόνια;

Image Copyright: Michael R Ross, Shutterstock.com

Της Μίας Κόλλια

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s