O δεκάλογος της Νέας Χρονιάς για τον πιο ανθρώπινο και έξυπνο manager!

shutterstock_238353010Το παρακάτω κείμενο δεν θα μας βοηθήσει μόνο να γίνουμε καλύτεροι στη δουλειά μας και να αυξήσουμε κέρδη και επιτυχίες. Γράφεται γιατί, η υγεία –σωματική, πνευματική, ψυχική- αποτελεί το μέγιστο αγαθό για όλους. Και για τους συνεργάτες μας, φυσικά. Υγεία, επιτυχία και ευτυχία δεν επιτυγχάνονται ατομικά. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο!

1. Ας δώσουμε credit στους εργαζομένους μας

Τα περισσότερα αφεντικά, ας το πούμε έτσι παρότι η λέξη δεν μου αρέσει καθόλου, δεν λένε «μπράβο» και «ευχαριστώ» στους υπαλλήλους τους. Είναι σαν να λυπούνται την καλή κουβέντα, είναι σαν να πιστεύουν πως, αν το κάνουν, ο εν λόγω, δεν θα ξανα-αποδώσει το ίδιο. Μέγα λάθος. Οσο περισσότερο αναγνωρίζεις, τόσα περισσότερα παίρνεις πίσω.

2. Ας ακούσουμε τους συνεργάτες μας

Οι περισσότεροι μάνατζερς και διευθυντές μιλούν περισσότερο και ακούν λιγότερο – ή και καθόλου. Το να μιλάς είναι απαραίτητο – και όμως απαραίτητο εξίσου και να ακούς. Και στη ζωή και στη δουλειά, φυσικά. Ας μην υποτιμάμε λοιπόν τα όσα έχουν να μας πουν οι άλλοι. Άλλωστε, εκείνοι είναι τα αυτιά και τα μάτια της εταιρείας μας, όπου εμείς δεν μπορούμε να είμαστε παρόντες διαρκώς.

3. Ας μην «ψάχνουμε» για λάθη

Είναι ωραίο να προσφέρουμε στο προσωπικό μας, εποικοδομητικό και όχι επικριτικό λόγο και αντίλογο. Αν κάτι δεν πάει καλά, δεν υπάρχει λόγος να γίνεται με τρόπο που να γεμίζει ντροπή και τύψεις τον άνθρωπο που έκανε το λάθος. Σωστό είναι να το επισημαίνουμε, όμως με την τάση της διδασκαλίας και της πρόβλεψης για ενδεχόμενη επανάληψη του λάθους και όχι της ατομικής ακύρωσης.

4. Ας δίνουμε νέες δυνατότητες και ευκαιρίες

Όπως η εικόνα με το κλειδί του Μαρξ αλλά και οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις σε εργοστάσια δημιουργούν απελπισία και τρόμο, κάπως έτσι πρέπει να φανταζόμαστε ότι νιώθει κάποιος που κάνει καθημερινά και για χρόνια το ίδιο πράγμα. Ας μην είναι απάνθρωπο ή βαρύ. Σημασία έχει πως είναι το ίδιο. Ένα νέο αντικείμενο εργασίας και μία νέα πρόκληση κινητοποιούν τόσο πολύ τους υπαλλήλους, που είναι βέβαιον ότι θα αποδίδουν καλύτερα ακόμη στην τετριμμένη, δεδομένη, εργασία που τους αναλογεί. Η αυτοπεποίθηση που θα νιώσουν, αυξάνει την αποτελεσματικότητα σε όλα τα επίπεδα.

5. Aς «βρισκόμαστε» σαν ομάδα

Ζούμε όλοι σε φρενήρεις ρυθμούς, είναι γεγονός. Και μέσα στις ατελείωτες ώρες δουλειάς, τα άγχη και τις ευθύνες, ξεχνάμε ότι είμαστε άνθρωποι και δουλεύουμε με ανθρώπους. Είναι πολύ ωραίο να επαναφέρουμε τις διαπροσωπικές επαφές, είτε ομαδικά, με κάποιες συγκεντρώσεις για έξοδο τον χρόνο, είτε ατομικά. Μπορούμε, για παράδειγμα, να ζητάμε κάτι από κάποιον κατά πρόσωπο αντί να του στείλουμε ένα mail – αν έχουμε τον χρόνο. Η τεχνολογία βοηθάει αλλά και απομακρύνει. Ας προσπαθήσουμε να έρθουμε πιο κοντά με τους συνεργάτες μας.

6. Ας μην καλλιεργούμε αντιπαλότητες μεταξύ των εργαζομένων

Αρκετοί είναι οι εργοδότες που πιστεύουν ότι, καλλιεργώντας τον ανταγωνισμό, θα έχουν καλύτερα αποτελέσματα από τον κάθε εργαζόμενο. Και όμως… Την ώρα που οι περισσότεροι εργαζόμενοι διακατέχονται ήδη, λόγω της κρίσης, από ένα τεράστιο άγχος μήπως χάσουν τη δουλειά τους, οι ανταγωνισμοί και οι περιρρέουσες απειλές, μόνο να τους κόψουν περισσότερο τα πόδια μπορούν, παρά να τους κινητοποιήσουν για μεγαλύτερα επιτεύγματα.

7. Ας ισορροπήσουμε επαγγελματική / προσωπική ζωή

Η εξάντληση, ημών και υμών, μόνο αρνητικά αποτελέσματα έχει. Έχει αποδειχθεί από δεκάδες μελέτες, πως όσοι δουλεύουν περισσότερο από όσο πρέπει –πάνω από 45 ώρες την εβδομάδα δηλαδή- δεν γίνονται μόνο λιγότερο παραγωγικοί, αλλά επηρεάζεται σοβαρά και η υγεία τους. Μην υπερβάλετε λοιπόν.

8. Ας επιτρέψουμε μια, σχετική, ευελιξία σε όλους

Οι εποχές άλλαξαν. Και αν λοιπόν, κάποιος εργαζόμενος μπορεί να κάνει τη δουλειά του, σωστά και αποδοτικά από έναν άλλον χώρο, εκτός γραφείου, δεν πειράζει να του το επιτρέψουμε κάποιες φορές. Ας μην κρίνουμε λοιπόν το προσωπικό μας από τις ώρες που περνάει στο γραφείο, αλλά από το αποτέλεσμα που φέρνει.

9. Ας είμαστε υποστηρικτικοί

Όσο πιο υποστηρικτικοί είστε με την ομάδα σας, τόσο περισσότεροι θα είναι και εκείνοι. Η δικαιοσύνη και η ισορροπία μεταξύ απαιτήσεων και κατανόησης, είναι δύσκολη υπόθεση. Χρειάζεται ωριμότητα, εμπειρία, αυτοπεποίθηση και μεγάλη, ακομπλεξάριστη, καρδιά. Δεν υπάρχει περίπτωση πάντως να μη βρει ανταπόκριση.

10. Ας νιώθουν όλοι προστασία – σαν οικογένεια

Το ακούμε συχνά: είμαστε «μία οικογένεια» και «παλεύουμε για τον ίδιο σκοπό». Αν αυτό δεν φανεί στην πράξη, είναι μόνο λόγια, και μάλιστα λόγια που δημιουργούν αντιδράσεις και χλεύη. Αν, ως ιθύνοντες, δεν συμπεριφερθούμε εμείς πρώτα ως οικογενειάρχες στο προσωπικό μας, πώς περιμένουμε να συμπεριφερθεί εκείνο αναλόγως; Οι συνθήκες εργασίας, η ιατρική πρόληψη και το εργασιακό περιβάλλον υποχρεώνουν τον εργαζόμενο στην αντίστοιχη συμπεριφορά. Όσο πιο engaged τον κάνεις εσύ, τόσο πιο πολύ θα είναι κι εκείνος.

Πηγή: http://www.theguardian.com/careers/10-new-year-resolutions-for-managers

Image Copyright: Pixelbliss, Shutterstock.com

Της Μίας Κόλλια

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s