Όχι καβγάδες και συζητήσεις στο κρεβάτι

shutterstock_183765008Συνηθίζω να παραπονιέμαι πως δεν κοιμάμαι καλά. Οι μισοί άνθρωποι που γνωρίζω και είναι σε υψηλές θέσεις, έχουν τεράστιο θέμα με τον ύπνο. Και όμως… υπάρχουν τρόποι να βελτιωθεί.

1. Ένα ζεστό μπάνιο πριν τον ύπνο χαλαρώνει τις αισθήσεις απολύτως. Το ζεστό νερό μάλιστα, όταν το αφήνουμε να τρέχει, κάνει πολύ καλό στους πιασμένους και τεντωμένους μύες.

2. Προσπαθήστε να μην καπνίζετε, τουλάχιστον για δύο ώρες, προτού πέσετε στο κρεβάτι για   να μειώσετε, όσο γίνεται, την εσωτερική ένταση και νευρικότητα.Και φυσικά, να τελειώνετε την υπόθεση καφέ νωρίς το απόγευμα!

3. Μην διαβάζετε από οθόνες κινητών ή ipads όταν είστε ξαπλωμένοι. Η τηλεόραση, ούτως ή άλλως, δεν κάνει καλό στον εγκέφαλο πριν τον ύπνο γιατί προκαλεί εγρήγορση. Πόσο μάλλον, οι μικρές ηλεκτρονικές συσκευές.

4. Αποφύγετε το κοινωνικό jet lag > προσπαθήστε να διατηρείτε μία περίπου, ίδια, ώρα κατά την οποία πέφτετε για ύπνο. Οι μεγάλες αποκλίσεις προκαλούν ιδιαίτερη αναστάτωση.

5. Η γυμναστική ως γνωστόν είναι το καλύτερο αντικαταθλιπτικό, αλλά αποδεικνύεται και ένα καλό υπνωτικό. Οσο καλύτερα κοιμάσαι, τόσο καλύτερα –ή και περισσότερο- γυμνάζεσαι ασφαλώς. Ισχύει όμως και το αντίθετο.

6. Μελέτη του Πανεπιστημίου της Pennsylvnia στο πλαίσιο εθνικής έρευνας για την υγεία και τη διατροφή το 2007-8, έδειξε πως ο χρόνος που οι άνθρωποι κοιμόντουσαν συνδεόταν με τον τύπο των φαγητών που έτρωγαν. Οσοι πάντως έτρωγαν διαφορετικά τη μία ημέρα από την άλλη, μοιάζει να τα κατάφερναν καλύτερα με τον ύπνο.

7. Λέγεται πως δεν πρέπει να κοιμόμαστε σε πολύ ζεστούς χώρους. Η ιδανική θερμοκρασία είναι μέχρι 19-20Ο C, αν φοράτε πυτζάμες και έχετε κουβέρτα και μάξιμουμ 30Ο αν θέλετε να μην σας ακουμπά τίποτα.

8. Υπολογίστε καλύτερα πόσο ύπνο χρειάζεστε. Αυτό αλλάζει πολύ με την ηλικία και μάλιστα, όσο νομίζεις ότι χρειάζεσαι παραπάνω, τόσο πιο δύσκολα απολαμβάνεις ήσυχα αυτόν που πραγματικά αρκεί.

9. Σηκωθείτε όταν χτυπάει το ξυπνητήρι. Αν συνηθίζετε να το προγραμματίζετε, συνηθίζετε και τον εαυτό σας να κοιμάται με διακοπές – που σημαίνει χωρίς να ξεκουράζεται πραγματικά.

10. Προσέξτε τη στάση ύπνου. Οι περισσότεροι σύγχρονοι επαγγελματίες υποφέρουν από κάποιο μυοσκελετικό πρόβλημα. Εντοπίστε ποια στάση σας κάνει κακό και σταδιακά πολεμήστε την.

11. Εννοείται πως όποιος ξυπνάει με την αυγή, όταν ξυπνάει και η μέρα δηλαδή, κοιμάται πολύ καλύτερα > δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να συμβαδίζεις με τον ρυθμό της φύσης.

12. Φροντίστε να σας βλέπει ο ήλιος και να λαμβάνετε βιταμίνη D. Δεν κάνει καλό μόνο στα οστά, αλλά και στον ύπνο. Καθώς πολλοί εργαζόμενοι σήμερα είναι κλεισμένοι σε γραφεία και αίθουσες συνεδρίων, καλό είναι να έχουμε στον νου μας ότι πρέπει να βγαίνουμε όσο συχνότερα γίνεται στο οξυγόνο και τον ήλιο.

Image Copoyright: Syda Productions, Shutterstock.com

Της Μίας Κόλλια

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s