Νους υγιής εν σώματι υγιεί!

shutterstock_267205646Ακόμη κι εσείς, που όλα τα καταφέρνετε, έχετε όρια!

Συχνά μάλιστα οι υπερδραστήριοι άνθρωποι, λένε από μέσα τους «χρειάζομαι ένα διάλειμμα», όμως δεν το παίρνουν χαμπάρι εγκαίρως, με αποτέλεσμα να είναι πια αργά όταν το αντιλαμβάνονται για τα καλά. Δουλεύουν περισσότερο διότι αποδίδουν λιγότερο και εμφανίζουν διάφορα συμπτώματα υπερκόπωσης που δεν γίνονται άμεσα αντιληπτά. Έτσι, χάνεται υπερπολλαπλάσιος χρόνος, χρόνος που δεν επιτρέπεται να χάνει ένας άνθρωπος με μεγάλες ευθύνες. Η πρόληψη και η προσοχή είναι το καλύτερο που μπορείτε να προσφέρετε στον εαυτό σας για να μην φθάσετε εκεί.

1. Καρδιά και σφυγμός

Είναι πολύ καλό να παίρνετε τον σφυγμό σας κάθε μέρα, την ώρα που πηγαίνετε για ύπνο. Όταν δείτε πως οι παλμοί αυξάνονται σημαίνει πως έχουμε εξαντληθεί και το σύστημα στέλνει περισσότερο οξυγόνο στο σώμα και τον εγκέφαλο με αποτέλεσμα να αυξάνεται η πίεση – το αντίστοιχο συμβαίνει και με την υπερ-προσπάθεια ενός αθλητή. Αν, λοιπόν, δείτε πως και το πρωί, οι παλμοί σας είναι σχετικά ανεβασμένοι, σημαίνει πως, σίγουρα, χρειάζεστε ξεκούραση. Αν το κακό συνεχιστεί ή η πίεση είναι αρκετά υψηλή, πρέπει σίγουρα να συμβουλευθείτε γιατρό.

2. Βάρος

Η αύξηση και η μείωση του βάρους αποτελούν σαφή προειδοποιητικά σημάδια. Είτε λοιπόν δουλεύετε τόσο που ξεχνάτε να φάτε ή δεν αντέχετε να φάτε, είτε τρώτε και τσιμπάτε συνεχώς από άγχος και στρες – όλα πρόβλημα μυρίζουν. Το θέμα μάλιστα δεν αφορά την καλαισθησία και το στυλ, αλλά την ουσία. Ο άνθρωπος που εξαντλεί τον εαυτό του δεν τρέφεται όπως πρέπει και δεν ενυδατώνεται σωστά. Με ποικίλες παρενέργειες…

3. WC

Το χρώμα των ούρων δεικνύει έλλειψη ενυδάτωσης, όπως και το γεγονός ότι λαμβάνουμε υπερβολικά πολλές βιταμίνες τις οποίες δεν μπορεί να απορροφήσει ο οργανισμός. Γενικά μιλώντας, όσο πιο ανοιχτό είναι το χρώμα, τόσο πιο πολύ νερό καταναλώνουμε (εκτός από το πρώτο πρωινό χρώμα που είναι πιο σκούρο). Η κατανάλωση του νερού αποτελεί μία από τις σημαντικές ασπίδες για τον οργανισμό μας. Το να είναι λοιπόν κάποιος όλη την ημέρα καθισμένος στο γραφείο πίνοντας καφέδες, θα καταπονήσει τον οργανισμό του προκαλώντας αδιανόητη κούραση στο σώμα και το μυαλό. Μάλιστα, καλό είναι να πίνετε το νερό αργά και απολαυστικά και όχι νευρικά, μόνο και μόνο για το πιείτε διότι αλλιώς δεν απορροφάται.

4. Κίνηση

Η κίνηση είναι τόσο σημαντική όσο το νερό. Οι άνθρωποι που κάθονται όλη μέρα και δεν κινούνται, δεν παχαίνουν απλώς πιο εύκολα αλλά κινδυνεύουν πολύ πιο άμεσα από σοβαρές παθήσεις σε σχέση με εκείνους που κινούνται. Κατ’ αρχάς λοιπόν, πρέπει να φροντίσετε οπωσδήποτε να σηκώνεστε κάθε μία ώρα για πέντε με δέκα λεπτά.

5. Δραστηριότητα

Η δραστηριότητα έπεται της κίνησης. Kαι, επίσης, σώζει ζωές. Ένα εικοσάλεπτο αεροβικής γυμναστικής την ημέρα θα σας βοηθήσει να αισθανθείτε πιο δυνατοί, λιγότερο αγχωμένοι και φυσικά θα σας ανεβάσει τη διάθεση. Είκοσι λεπτά! Μόνο! Το πρωί, πριν από τη δουλειά είναι η καλύτερη ώρα, αφού ακόμη η κούραση δεν σας έχει επηρεάσει. Κι επίσης, η χαρά που προσφέρει η άσκηση και η ενίσχυση των αντίστοιχων ορμονών θα χαθεί στον ύπνο, αν αποφασίσετε να αφιερώσετε το εικοσάλεπτο αυτό εκείνη την ώρα.

6. Ύπνος

Ναι, ο ύπνος δεν αποτελεί δραστηριότητα, όπως τονίσαμε παραπάνω, αλλά είναι εξίσου απαραίτητος με αυτήν. Και μάλιστα, σημαντικό ρόλο δεν παίζει μόνο η ποσότητα του ύπνου, αλλά και η ποιότητα. Το μυαλό παραμένει ενεργό όταν ο άνθρωπος κοιμάται. Για να μπορέσει λοιπόν να ξεκουραστεί, θα πρέπει να σέβεστε αυτές τις ώρες – αν τις αγνοείτε, θα θυμάστε λιγότερα πράγματα, θα μαθαίνετε λιγότερα, θα λαμβάνετε χειρότερες αποφάσεις ενώ μειώνετε την παραγωγικότητά σας. Yπάρχει μια καταπληκτική εφαρμογή, το Sleep Bot, που την κατεβάζετε στο τηλέφωνό σας, το τοποθετείτε στο μαξιλάρι σας και εκείνη καταγράφει τα πάντα όσο εσείς κοιμάστε: πόσες φορές ξυπνήσατε, πώς κοιμόμασταν και πολλά άλλα, αξιολογώντας την ποιότητα του ύπνου σας. Αν τα αποτελέσματα δεν είναι καλά, δοκιμάστε διάφορα τρυκ από πιο σκούρες κουρτίνες, μέχρι την αποφυγή κάθε ηλεκτρονικής συσκευής μια ώρα πριν τον ύπνο ως το κόψιμο του τσιγάρου και το κλείσιμο της τηλεόρασης. Αν υπολογίσουμε πως τουλάχιστον 6 με 8 ώρες την ημέρα κοιμόμαστε, τότε σίγουρα θα πρέπει να φροντίσουμε να βελτιώσουμε την ποιότητα αυτών των ωρών. Το διάβασμα πάντως καθώς και ένα ρόφημα τύπου χαμομήλι, βοηθούν πολύ.

Image Copyrigth: Ho Yeow Hui, Shutterstock.com

Της Μίας Κόλλια

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s