H GEN Y στο μικροσκόπιο!

Η μεγαλύτερη έρευνα στην Ελλάδα και την Ευρώπη για την ελπιδοφόρα Γενιά Υ πραγματοποιήθηκε από το kariera.gr!

Οι millennials, η γενιά Υ, η yers, οι echo boomers, η net generation. Είναι οι γεννημένοι από το 1980 έως και το 2000. Είναι η νέα γενιά, οι συνάδελφοι, οι εργοδότες και οι υπάλληλοι του όχι και τόσο μακρινού μέλλοντος. Η γνώμη τους έχει αξία. Γι΄ αυτό τον λόγο, η παρουσίαση της έρευνας «Career & Gen Y 2016» παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του τελικού του διαγωνισμού Business Talents: εκεί οι εκπρόσωποι της γενιάς Υ παρακολούθησαν την παρουσίαση των ευρημάτων και συνομίλησαν με τους εκπροσώπους εταιριών.

Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 3 Ιουνίου 2016, στο Deree – The American College of Greece. Ο Μάνος Νικολάκης, γενικός διευθυντής της BIC ΒΙΟΛΕΞ, καλωσόρισε το κοινό κι εξήγησε τους λόγους, για τους οποίους η BIC ΒΙΟΛΕΞ υποστήριξε την πρωτοβουλία του kariera.gr και του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, η οποία έρχεται να ρίξει φως σε μια ολόκληρη γενιά, την γενιά «Υ» και τους νέους όρους που διαμορφώνει στο επαγγελματικό τοπίο.

Στη συνέχεια, ο Αλέξανδρος Φουρλής, Μanaging Director του CareerBuilder South Europe, τόνισε τα εξής: «Είναι σαφές ότι οι νέοι δεν έχουν πια ως προτεραιότητα την εργασία στο Δημόσιο και φαίνεται πώς το όνειρο της προηγούμενης γενιάς σβήνει. Είναι όμως ιδιαιτέρως ενθαρρυντικό ότι εταιρίες, όπως ο Σκλαβενίτης και ο Καρέλιας, που δεν βρίσκονταν στη λίστα προτίμησης των νέων, εφέτος βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα, αποδεικνύοντας πώς όταν κάνεις πράξη την κοινωνική ευθύνη, η ανταπόκριση είναι άμεση». Τέλος, ο Αλέξανδρος Φουρλής υπογράμμισε και τη μεγάλη σημασία των προγραμμάτων πρακτικής άσκησης, όπως το Regeneration αλλά και τα trainee programs των εταιριών, καθώς δίνουν την ευκαιρία στους νέους να εισέλθουν ευκολότερα στην αγορά εργασίας, τονίζοντας τα παραδείγματα του Ομίλου ΟΤΕ και της Coca- Cola Τρία Έψιλον.

«Έστω και ένας άνθρωπος να βρει δουλειά από την προσπάθεια που κάνουμε στο kariera.gr, αξίζει ο κόπος. Οι νέοι σήμερα μέσα απο την έρευνα μας “μίλησαν”. Θέλουν να εργάζονται για ιδιωτικές εταιρίες για τις οποίες νιώθουν περήφανοι. Εταιρίες που θα τους δώσουν την ευκαιρία να έχουν ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής και ασφάλεια. Εταιρίες που θα τους δίνουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν ακόμη κι αν αυτό δε συνοδεύεται πάντα από αντίστοιχες απολαβές», ανέφερε η Φωτεινή Γαϊτανλή, Marketing Technology Manager του CareerBuilder EMEA και υπεύθυνη για την έρευνα από την πλευρά του kariera.gr. «Είναι η μεγαλύτερη έρευνα που έγινε πανευρωπαϊκά για τη νέα γενιά», τόνισε, εκφράζοντας την ικανοποίησή της για την τεράστια συμμετοχή των νέων.

Οι επίκουρες καθηγήτριες του τμήματος Marketing & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών -Εργαστήριο Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, Ειρήνη Νικάνδρου και Λήδα Παναγιωτοπούλου ανέλυσαν τα συμπεράσματα της έρευνας, βλέποντας πίσω από τις λέξεις και τα στατιστικά, αναλύοντας τι σημαίνουν στην πράξη οι λέξεις ήθος, ασφάλεια και δικαιοσύνη, έννοιες που κυριάρχησαν στα αποτελέσματα. Άλλωστε, η συνεχής συναναστροφή τους με αυτή τη γενιά, ως ενεργές καθηγήτριες, είναι καταλυτική στην εξαγωγή των συμπερασμάτων τους.

Η Σοφία Κάντα, HR Director Greece & Cyprus Coca– Cola Τρία Έψιλον, ως millennial και η ίδια, εξέφρασε την ικανοποίησή της που η γενιά Υ επέλεξε την Coca-Cola Τρία Έψιλον, χαρίζοντάς μας τη 2η θέση στους πιο αγαπημένους εργοδότες. Επίσης, παρουσίασε το Graduate Trainee Program της εταιρίας, που εδώ και 25 χρόνια  δίνει τη δυνατότητα σε νέους να ξεκινήσουν την επαγγελματική τους πορεία. «Περισσότεροι από 150 νέοι απόφοιτοι έχουν σταδιοδρομήσει στην εταιρεία, αναλαμβάνοντας υψηλόβαθμες θέσεις. Αυτές οι ευκαιρίες λοιπόν, δείχνουν το δίχως άλλο γιατί μια μεγάλη εταιρεία, παραμένει μεγάλη», δήλωσε, ανακοινώνοντας παράλληλα και την έναρξη του νέου Graduate Trainee Program.

Τέλος, η  Έλενα Στάσση, προϊσταμένη Διεύθυνσης Στελέχωσης & Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού και Change Management Σταθερής & Κινητής στον Όμιλο ΟΤΕ, αναφέρθηκε κι εκείνη στο Graduate Trainee Program του Ομίλου ΟΤΕ που, άλλωστε δεν είναι το μόνο που προσφέρει ο οργανισμός για την εκπαίδευση των νέων. Η εκπαίδευση και η ανάπτυξη τεχνολογικών δεξιοτήτων όπως και η παροχή, στους εργαζόμενους, πρόσθετων ευκαιριών καριέρας σε εταιρείες του Ομίλου στο εξωτερικό, καθώς και ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και γνώσεων (Best practices and Knowledge sharing) είναι λίγα μόνο από όσα προβλέπουν ένα λαμπρό μέλλον για εκείνους και τους νέους.

Την υπέροχη αυτή ημέρα έκλεισε η Άννα Μιχαλοπούλου, standup comedian και φοιτήτρια του ΟΠΑ, η οποία, με αιχμηρό χιούμορ σατίρισε τη γενιά της, τις συνήθειες των νέων της γενιάς Υ και τον τρόπο που τους αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτερες γενιές.

Ήταν μια ημέρα που θα θυμόμαστε για πολλούς λόγους. Ο πιο βασικός λόγος είναι ότι η έρευνα «Career & Gen Y 2016», που διεξήγαγε το για τρίτη συνεχή χρονιά το kariera.gr, το πρώτο website για την εργασία στην Ελλάδα και μέλος του CareerBuilder, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής. Έλαβαν μέρος 5.208 νέοι, εκπρόσωποι της γενιάς Υ, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη και πιο εμπεριστατωμένη που έχει διεξαχθεί ποτέ στην Ελλάδα και σε χώρα της Ευρώπης για τη γενιά Υ. Αν λάβουμε, δε, υπόψη και τις αντιδράσεις του ακροατηρίου, τα συμπεράσματα αντανακλούν πλήρως τις απόψεις τους!

Οι 40 εταιρίες στις οποίες οι νέοι δήλωσαν πως επιθυμούν να εργαστούν είναι:

  1. GOOGLE
  2. Coca-Cola Τρία Έψιλον
  3. Super Market ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ
  4. Όμιλος OTE
  5. P&G HELLAS
  6. ΚΑΠΝΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΡΕΛΙΑ AE
  7. Ελληνικά Πετρέλαια
  8. Microsoft
  9. Nestlé Ελλάς SA
  10. ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas
  11. PwC
  12. Apple
  13. Deloitte
  14. Aegean
  15. Μπισκότα Παπαδοπούλου Α.Ε.
  16. ΑΚΤΩΡ
  17. ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ
  18. Ιnditex
  19. Εθνική Τράπεζα Ελλάδος
  20. Ernst & Young
  21. Τράπεζα Πειραιώς
  22. MCKINSEY
  23. Όμιλος Υγεία
  24. LIDL ΕΛΛΑΣ
  25. L’Oréal
  26. Mondelēz International Inc.
  27. NIKE
  28. AB Βασιλόπουλος
  29. Alpha Bank
  30. KΟΡΡΕΣ
  31. Όμιλος Τιτάν
  32. Apivita
  33. IKEA
  34. INTRACOM
  35. Μασούτης A.E.
  36. SΚROUTZ
  37. BIC ΒΙΟΛΕΞ
  38. MΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ)
  39. ΔΕΗ
  40. VODAFONE

Όλα τα αποτελέσματα της έρευνας είναι διαθέσιμα στο www.careerguide.gr  εδώ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s